• اپل راکز eXtreme
  • اپل راکز eXtreme
  • اپل راکز eXtreme
  • اپل راکز eXtreme
  • اپل راکز eXtreme
  • اپل راکز eXtreme
  • اپل راکز eXtreme
  • اپل راکز eXtreme
  • اپل راکز eXtreme

روی دیگر هاچ بک برقی

اپل راکز e-Xtreme

4 تیر 1402 16:59

اپل Rocks-e در آگوست ۲۰۲۱ به عنوان نسخه ری‌بج شده سیتروئن امی، عرضه شد. این محصول، یک خودرو الکتریکی کوچک برای تردد در سطح شهر است؛ علاوه بر آن، اپل این محصول را به عنوان اولین خودرو الکتریکی شهری پایدار و تجدیدپذیر معرفی کرده است. اپل کم‌تر از یک سال پیش، نسخه باری این محصول را نیز معرفی کرده بود و اکنون محصولی دیگر به خط تولید Rocks-e اضافه می‌شود.

اپل Rocks e-Xtreme، یک پروتوتایپ است که تنها یک نسخه از آن تولید شده و وارد خط تولید نخواهد شد. این کانسپت طراحی تهاجمی و خشن دارد و توسط Lukas Wenzhöfer، دانشجوی طراحی (که در مسابقه #OpelDesignHack برنده شده است) ساخته شده است. اپل در آن مسابقه قول داده بود که پروژه شخص برنده را بسازد. اکنون این خودروساز به وعده خود عمل کرده است.

برنامه Lukas Wenzhöfer این است که Rocks-e را از حالت استاندارد خارج کند و با عناصر مختلف، آن را به یک خودرو سرگرمی همه جانبه تبدیل کند.

با مقایسه این محصول و نسخه استاندارد اپل Rocks-e به ویژگی‌های آن پی می‌بریم؛ قوس چرخ‌ها پهن‌تر شده و یک قاب لوله‌ای، کابین آن را در بر گرفته است. تایرهای چسبنده آن از بدنه بیرون زده‌اند.

اپل راکز eXtreme

سیستم تعلیق اپل راکز e-Xtreme اصلاح شده تا چرخ‌های جدید را در خود جای دهد و اکنون فاصله از سطح زمین بیش‌تر شده است. احتمالا جذاب‌ترین بخش این کانسپت، بال عقب بزرگ آن است که درواقع از مدل Vectra GTS V8 (خودرو مسابقه‌ای DTM با پیشرانه V8 چهار لیتری) الهام گرفته شده است‌. نمای جلو کانسپت، تفسیر جدیدی از اپل Vizor با LEDهای مختلف چراغ جلو و لوگو اپل با رنگ فیروزه‌ای است.

تمام قسمت‌های پنل جلویی و گلگیرها، با کمک پرینت سه‌بعدی تولید شده‌اند. چراغ‌های LED روی سقف قرار گرفته‌اند و چراغ‌های عقب جدید هستند.

طراح پروژه، Lukas Wenzhöfer، می‌گوید قابلیت آفرود، احساس آزادی را برای رسیدن به هر مقصدی منتقل می‌کند. افزایش ویژگی‌های اسپرت خودرو، لذت رانندگی بیش‌تری را ارائه می‌دهد. همچنین نشان داده می‌شود که رانندگی با خودروی الکتریکی فراتر از یک راه حل است.

اپل راکز eXtreme

در معرفی این کانسپت، هیچ اشاره‌ای به قوای محرکه و قسمت فنی نشده است و این نشان می‌دهد که خودرو باتری ۵.۵ کیلووات‌ساعتی دارد و برد آن ۷۵ کیلومتر است. نیروی موردنیاز اپل راکز e-Xtreme از طریق پیشرانه الکتریکی تامین می‌شود که ۸ اسب‌بخار قدرت دارد.

شرکت استلانتیس (مالک اپل) این خودرو را تحت برندهای سیتروئن و فیات نیز تولید کرده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران