خواهر آلمانی سیتروئن امی

معرفی اپل Rocks-e

4 شهریور 1400 10:17

شرکت اپل در طول دهه گذشته، دو مدل کوچک‌تر از کورسا یعنی کارل و آدام را عرضه کرده است، که البته حیات هردوی آن‌ها تنها در طول یک نسل و تا سال 2019 ادامه یافت.

اپل Rocks-e خودروی کاملاً جدیدی نیست، چراکه از یک سال پیش با نام سیتروئن امی در برخی بازارها عرضه می­‌شود.اکنون که بازار خودروهای کوچک شهری دوباره داغ شده، اپل تصمیم گرفته با یک خودروی بسیار کوچک به نام Rocks-e، مجدداً در این رده حضور پیدا کند. البته همین ابتدا باید خاطرنشان سازیم که با یک نمونه کاملاً جدید طرف نیستیم، چراکه همین خودرو از یک سال پیش با نام سیتروئن امی در برخی بازارها عرضه می­‌شود.

اپل Rocks-e را می­‌توان یک وسیله نقلیه چهارچرخ دانست، چراکه وزن کلی آن بدون احتساب مجموعه باتری برابر با 425 کیلوگرم است. ظرفیت باتری این خودرو 5.5 کیلووات ساعت است، که شعاع حرکتی برابر با 75 کیلومتر را برای این سوپر مینی فراهم می­‌کند. شارژ کامل مجموعه باتری­ از طریق کابل سه متری و با اتصال به سوکت خانگی به سه ساعت و نیم زمان نیاز دارد.

اپل Rocks-e

همچون سیتروئن امی، درهای این اپل کوچک هم در خلاف جهت یکدیگر باز شده و بسیاری از قطعات بدنه آن قابل تعویض است. تزئین فضای کابین در دو رنگ هم نکته جالب دیگری است، که شور و هیجان بیشتری به فضای داخلی اپل Rocks-e تزریق کرده.

قوای محرکه این خودروی 2.41 متری از یک موتور برقی با 8 اسب‌­بخار قدرت تامین شده است، که امکان حرکت با حداکثر سرعت 45 کیلومتر برساعت را برای اپل Rocks-e فراهم می­‌سازد.

اپل Rocks-e

بد نیست بدانید با توجه به ابعاد کوچک و نیروی کم پیشرانه، اهالی 15 سال به بالا ساکن در قاره اروپا مجاز به رانندگی با این خودرو هستند.

اپل قصد دارد فروش Rocks-e را از اواخر سال جاری در آلمان به صورت آنلاین آغاز کند، ضمن‌­اینکه امکان خرید حضوری در نمایندگی­‌های منتخب هم وجود دارد. فروش این خودرو در بازار سایر کشورهای اروپایی از سال 2022 شروع می­‌شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران