• کمپر اشکودا رودياک

کمپری منحصربه‌فرد ساخته شده توسط دانشجویان

معرفی اشکودا رودیاک

8 تیر 1402 17:37

به رسم هر سال، شاهد معرفی خودرویی هستیم که در طی چند ماه گذشته، توسط دانشجویان مدرسه فنی و حرفه­‌ای اشکودا طراحی و ساخته شده است.

29 کارآموز این موسسه، بیش از 2 هزار ساعت زمان صرف کرده‌­اند، تا نمونه­‌ای از اشکودا انیاک را به یک خودروی کمپر تبدیل کنند. این خودرو به عنوان نهمین محصول دانشجویی از این موسسه، قابلیت انجام وظیفه به عنوان یک دفتر کار متحرک را نیز دارد.

این نخستین بار نیست که دانشجویان اشکودا از یک شاسی‌بلند به عنوان بستر پروژه خود استفاده می‌­کنند، چراکه قبلا مدل‌های سانروک، مونتیاک و افریک نیز این‌گونه شکل گرفته­‌اند.

کمپر اشکودا رودیاک

اشکودا رودیاک براساس تریم 80x اسپرت لاین از انیاک شکل گرفته و بدنه آن با ترکیبی از سبز زمردی و سفید Moon و همچنین رینگ‌های 21 اینچی Supernova تزئین شده است.

طول و عرض رودیاک نسبت به انیاک بدون تغییر و برابر با 4.649 و 1.879 متر باقیمانده، اما ارتفاع خودرو به علت نصب قطعه جدید، با 350 میلی‌متر افزایش به 2.05 متر رسیده است. فاصله بین محورها و فاصله کف تا زمین نیز افزایش یافته و به ترتیب 2.77 متر و 19 سانتی‌متر اعلام شده است.

علاوه بر برش قسمتی از سقف برای فضای بیشتر بالای سر، دستگیره در عقب سمت چپ نیز حذف شده است، تا آن را به قطعه‌­ای ثابت بدل کند.

کمپر اشکودا رودیاک

مهمترین تحولات در فضای کابین رخ داده، جایی که یک تختخواب یک نفره و تجهیزات کامل آشپزخانه نصب شده است. دوش برقی این خودرو، از سلول‌های خورشیدی نیرو می‌­گیرد، درحالی‌که بلندگوی بی‌سیم و دستگاه اسپرسو هم برای سرنشینان درنظر گرفته شده است. به لطف وجود نمایشگر 27 اینچی ، کیبورد و ماوس بی‌سیم و چند درگاه شارژ، رودیاک خود را به عنوان یک دفترکار متحرک نمایش می‌­دهد.

همچون هشت خودروی قبلی که توسط دانشجویان اشکودا طراحی شده است، رودیاک هم در قالب یک خودروی منحصربه‌فرد باقی خواهد ماند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران