• مرسدس بنز G500 فاينال اديشن

آخرین نسخه مجهز به پیشرانه V8

معرفی مرسدس بنز G500 فاینال ادیشن

8 تیر 1402 19:13

شرکت مرسدس‌بنز، دیگر پیشرانه V8 را در مدل جی‌کلاس G500 قرار نخواهد داد. درواقع نسخه فاینال ادیشن، آخرین نسخه‌ از G500 است که به پیشرانه V8 تجهیز شده است.

مرسدس‌بنز قصد دارد برای مدل سال ۲۰۲۴، پیشرانه شش سیلندر را در این خودرو قرار دهد. سه دهه از عرضه این محصول با پیشرانه V8 می‌گذرد.

نسخه فاینال ادیشن را می‌توان با رنگ‌های مشکی Obsidian، سفید OpalithMagno و زیتونی Magno سفارش داد. هر کدام از رنگ‌های یادشده به تعداد ۵۰۰ دستگاه تولید می‌شوند. روکش چرخ یدکی در همه رنگ‌ها، یک نوار کرومی دارد.

مرسدس بنز G500 فاینال ادیشن

مرسدس‌بنز رینگ‌های ۲۰ اینچی AMG را با طراحی دوبل پره‌ها در نظر گرفته است، که در رنگ زیتونی، هم‌رنگ بدنه هستند. اگر دو رنگ دیگر را انتخاب کنید، رینگ‌ها مشکی هستند.

با باز کردن در خودرو، با لوگو G و جمله «قوی‌تر از زمان» روی زمین مواجه می‌شویم. روی رکاب‌ها، دستگیره‌ها و پشت کلید، عبارت فاینال ادیشن حک شده است.

تمامی قسمت‌های کابین خودرو با چرم ناپا پوشیده شده است. حتی فضای بار و پنل کلیدهای تنظیم صندلی نیز چرمی هستند. سیستم صوتی برند برمستر، صندلی‌های دو رنگ، سقف چرمی با مرکز رنگی و ... سایر ویژگی‌های کابین G500 فاینال ادیشن هستند.

مرسدس بنز G500 فاینال ادیشن

هیچ تغییری در بخش پیشرانه ایجاد نشده است و نیروی موردنیاز از طریق همان پیشرانه V8 توئین‌توربو با حجم ۴ لیتر تامین می‌شود. خروجی پیشرانه به ۴۱۶ اسب‌بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن‌متر می‌رسد.

آخرین G500ها با پیشرانه V8، از ماه سپتامبر تا مارس ۲۰۲۴ ساخته می‌شود.

مرسدس‌ بنز G کلاس فعلا با موتور احتراقی باقی مانده و تولید می‌شود؛ اما در کنار آن، نسخه تمام الکتریکی EQG طبق همین پلتفرم نیز تولید خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران