شرکت مهندسی AIM که سال 1998 و در ژاپن تاسیس شد، به طراحی بدنه و فناوریهای خودرو اشتغال دارد.
ای وی اسپرت 01 به عنوان نخستین محصول این برند، آوریل امسال در ژاپن رونمایی شد و آنقدر با استقبال مخاطبان مواجه شد، که اکنون AIM تصمیم گرفته آن را در تیراژ محدود تولید کند.
ابعاد بدنه AIM ای وی اسپرت 01 در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 3.9، 1.9 و 1.2 متر اعلام شده است. این خودرو روی رینگهای 20 اینچی با تایرهای 235/35 و 275/30 در محورهای جلو و عقب استوار است.
علاوه بر گذراندن کلیه مراحل تست و بررسی فنی، پیشرانه برقی و پیشرفته ساخت این شرکت یعنی APM200 نیز در دو حالت دیفرانسیل-عقب و چهار چرخ محرک، در ای وی اسپرت 01 مورد آزمایش قرار میگیرد.
خروجی APM200 در نسخه دو موتوره، 483 اسببخار قدرت و 740 نیوتنمتر گشتاور اعلام شده است، که برای خودرویی با وزن 1.425 کیلوگرم هیجانانگیز به نظر میرسد.
این پیشرانه به سامانه پیشرفته تقسیم گشتاور مجهز شده است و میتواند جریان ورودی و خروجی به ترتیب 720 ولت و 380 کیلووات را پشتیبانی کند. براساس اعلام سازنده، باتری لیتیوم 81 کیلووات میتواند شعاع حرکتی 300 کیلومتر را برای ای وی اسپرت 01 فراهم نماید.
ای وی اسپرت 01 براساس شاسی مونوکوک کربن شکل گرفته و سازه اصلی از لولههای آلومینیوم و قطعات بدنه و تریم داخلی از فیبرکربن ساخته شده است. سیستم تعلیق این خودرو در محورهای جلو و عقب به صورت دوبل جناغی طراحی شده است.
این کوپه برقی کوچک توسط SN Design Platform طراحی شده است، که تحت هدایت شیرو ناکامورا قرار دارد. در طی دوران حضور آقای ناکامورا در نیسان، مدلهای جی تی آر، کیوب، لیف و ... وارد بازار شد.
شیرو ناکامورا از فرم بدنه به عنوان طرحی پویا و تمیز، ظریف و عاری از سطوح پیچیده و اغراقآمیز یاد کرده است، که خودروهای اسپرت اروپایی و ژاپنی دهه 60 میلادی را به خاطر میآورد و با الهام از همین خودروها، با چیدمان دیفرانسیل-عقب نیز تولید خواهد شد.
AIM ای وی اسپرت 01 در جریان فستیوال گودوود بین 13 تا 16 جولای، برای نخستین بار در معرض دید عموم قرار میگیرد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com