• جيلي امگرند L HiP چمپين اديشن

سدانی پلاگین هیبرید با پیمایش ترکیبی 1300 کیلومتری

معرفی جیلی امگرند L Hi-P چمپین ادیشن

24 تیر 1402 16:48

جیلی در حال تدارک برای عرضه سدان امگرند L Hi-P نسخه چمپین - Champion - با پیشرانه هیبریدی پلاگین است. گفته می‌شود این خودرو می‌تواند در حالت برقی با یک بار شارژ تا 100 کیلومتر پیمایش داشته باشد. این چینی که از سیستم شارژ سریع DC نیز پشتیبانی می‌کند، طی ماه جاری میلادی وارد بازار می‌شود.

جیلی بعد از عرضه ویرایش اولیه امگرند L Hi-P با چالش‌هایی روبرو شد. به گفته برخی از رانندگان تاکسی که از این خودرو استفاده می‌کردند، محصول فوق با یک بار شارژ نمی‌توانست تا 100 کیلومتر پیمایش داشته باشد. علاوه بر این ادعا شده بود مصرف سوخت این خودرو بیشتر از رقم اعلامی کارخانه یعنی 3.8 لیتر در هر 100 کیلومتر است. شاید به همین دلیل بوده که جیلی خیلی سریع سراغ به‌روزرسانی این مدل رفته است.

تنها مشخصات فنی نیست که در این خودرو بهبود پیدا کرده است. ویرایش جدید جیلی فوق از نظر طراحی نیز اصلاح شده است. به ویژه در قسمت جلوپنجره X شکل که حالا در نسخه امروز، باعث بهبود آیرودینامیک شده است. هم‌چنین برخی از جزئیات دیگر مانند اگزوز نیز بهینه‌سازی شده است.

جیلی امگرند L HiP چمپین ادیشن

این خودرو با طول، عرض و ارتفاع 4735، 1815 و 1495 میلی‌متری و فاصله محوری 2700 میلی‌متری مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندر بنزینی با 181 اسب‌بخار و یک موتور برقی 136 اسب‌بخاری است. خروجی قدرتمند این خودرو به جعبه‌دنده‌ای 3 سرعته متصل شده است.

همان‌طور که گفته شد، جیلی مدعی شده است که این خودرو در حالت برقی می‌تواند تا 100 کیلومتر پیمایش داشته باشد. این در حالی است که شتاب ترکیبی بنزینی و برقی آن تا 1300 کیلومتر افزایش می‌یابد.

گفته می‌شود قیمت پایه این خودرو چیزی حدود 18 هزار دلار است که در صورت استفاده از حداکثر توانایی‌ها و آپشن‌ها این عدد تا 23 هزار و 700 دلار نیز افزایش می‌یابد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران