در طول بیش از یک دهه اخیر، لانچیا دوران خوشی را تجربه نکرد، چراکه این برند ایتالیایی با سابقهای درخشان در مسابقات اتومبیلرانی به تولید و عرضه یک محصول و عرضه در ایتالیا محدود شده است. البته قرار نیست اوضاع به همین منوال باقی بماند، چراکه گروه استلانتیس به عنوان مالک لانچیا، برنامههای زیادی برای تحول آن در سر دارد.
تا آن زمان، بد نیست نگاهی دوباره به گذشته انداخت. به همین دلیل، زیرمجموعه خودروهای کلاسیک شرکت منهارت به سراغ لانچیا دلتا اینتگراله رفته و آن را به خودرویی بهتر تبدیل کرده است.
لانچیا دلتا HF اینتگراله 16V نخستین بار در نمایشگاه ژنو 1989 رونمایی شد، تنها چند ماه قبل از آنکه در رالی سنرمو 1989 پیروز شود. این خودرو به پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با تولید 197 اسببخار قدرت در 5.500 دور بر دقیقه و 298 نیوتنمتر گشتاور مجهز بود.
حالا منهارت با اعمال تغییرات نرمافزاری در این پیشرانه و همچنین نصب توربوشارژ جدید، پیستون و یاتاقان سوراخکاری شده، میللنگ Catcams، پمپ سوخت بوش و رادیاتور و فن جدید، خروجی این پیشرانه را ارتقا داده است. سیستم اگزوز قدیمی هم جای خود را به نمونه جدید با لوله 3.5 اینچی و دو خروجی داده است.
در نتیجه این تغییرات، خروجی پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ به 375 اسببخار قدرت و 550 نیوتنمتر گشتاور رسیده است، که از طریق گیربکس 5 سرعته دستی بروزرسانی شده و کلاچ Sachs، به هر چهار چرخ ارسال میشود.
سیستم تعلیق اسپرت با ارتفاع کمتر و کیت ترمز Manhart Evo متشکل از کالیپرهای چهار پیستونه برمبو و دیسکهای 380 میلیمتری در محور جلو، از دیگر تغییرات فنی این هاچبک دوستداشتنی بهشمار میآید. رینگهای 17 اینچی Racing Rallye ساخت OZ و باله سقفی جدید هم ظاهر این خودرو را از سایر نمونهها متمایز کرده است. در کابین هم پوشش چرم آلکانترا در بخش میانی صندلیها، فرمان جدید و کفپوشهای سفارشی جلب نظر میکند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com