یکی از هیجانانگیزترین محصولات فعلی پورشه که معمولا در پیست مسابقات حضور دارد، با تغییرات اساسی مواجه شده است. از پورشه 718 کیمن GT4 RS سخن میگوییم، که اکنون در نتیجه همکاری مستقیم متخصصان منتی (Manthey) و مهندسان پورشه، در سیستم تعلیق و آیرودینامیک بدنه مورد بروزرسانی قرار گرفته است، تا عملکرد بهتری را به ثبت برساند.
به لطف این تغییرات، GT4 RS اکنون میتواند مسیر 20.64 کیلومتری پیست نوربورگرینگ را ظرف تنها 7 دقیقه و 3.121 ثانیه طی کند، یعنی تقریبا 6 ثانیه سریعتر از نسخه استاندارد و تنها چهار ثانیه کندتر از 918 اسپایدر.
بنابر اعلام پورشه خودروی حاضر در پیست تحت هدایت Jorg Bergmeister قرار دارد و به تایرهای پایلوت اسپرت کاپ 2R ساخت میشلن مجهز است.
بررسی تغییرات پورشه 718 کیمن GT4 RS با کیت منتی را از انتهای بدنه شروع کنیم، جایی که غیر از روکش پیشرانه از کربن مقاوم، باله عقب با افزایش 8.6 سانتیمتری عرض نسبت به نمونه قبلی با دو تیغه جانبی هم نصب شده است تا نیروی وارد بر محور عقب در سرعتهای بالاتر از 200 کیلومتر برساعت، از 89 به 168 کیلوگرم افزایش یابد.
افزایش مقاومت شاسی، کمکفنرهای قابل تنظیم در چهار حالت، افزایش 20 درصدی نرخ نوسان کمکفنرهای جلو، لنتهای ترمز سفارشی با تحمل دمای بالا، دریچههای هوای فیبر کربنی روی گلگیرهای جلو و پایههای فیبر کربنی باله عقب، از دیگر تغییراتی است که توسط منتی به محصول پورشه اضافه میشود.
نکته مهم اینکه به علت همکاری رسمی منتی با پورشه، این مجموعه تغییرات هیچ تاثیر منفی برعملکرد خودرو و ضمانت آن نخواهد داشت.
پورشه اعلام نموده که مجموعه منتی را برای عرضه در ایالات متحده تدارک دیده، اما از اعلام زمان عرضه و قیمت آن خودداری نموده است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com