لذت مضاعف در خیابان و پیست

معرفی دو نسخه قدرتمند از پورشه کیمن GT4

29 آبان 1400 10:55

پس از مدت‌ها انتظار، شرکت پورشه دو نسخه قدرتمند از 718 کیمن را با اسامی GT4 RS و GT4 RS کلاب‌اسپرت معرفی کرد.

پورشه کیمن GT4 RS به عنوان عضو جدید از سری RS به پیشرانه 4 لیتری شش سیلندر تخت مشترک با 911GT3 مجهز شده است.پورشه کیمن GT4 RS به عنوان عضو جدید از سری RS به پیشرانه 4 لیتری شش سیلندر تخت مشترک با 911GT3 مجهز شده است، که 493 اسب­‌بخار قدرت و 449 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و می‌­تواند تا 9 هزار دور در دقیقه دوران کند.

در مقام مقایسه بد نیست بدانید پیشرانه 4 لیتری پورشه کیمن GT4 در حالت استاندارد 414 اسب­‌بخار قدرت تولید می‌کند و تا 8 هزار دور در دقیقه دوران دارد. جعبه‌دنده هم 7 سرعته دوکلاچه است، که قدرت را به محور عقب انتقال می‌­دهد.

پورشه کیمن GT4 RS ظرف 3.2 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت خواهد رسید، که نیم ثانیه سریعتر از کیمن GT4 است. حداکثر سرعت این خودرو 313 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

پورشه کیمن GT4 RS

بنابر اعلام پورشه، این خودرو موفق شده پیست نوربورگ‌رینگ را ظرف 7 دقیقه و 4.5 ثانیه طی کند، یعنی 24 ثانیه سریع‌تر از کیمن GT4.

البته پیشرانه جدید تنها تغییر اعمال شده بر پورشه کیمن GT4 RS نیست، چراکه به لطف بکارگیری پلیمر تقویت شده با الیاف کربن در ساخت گلگیرهای جلو و کاپوت، شیشه سبک در عقب و درهای سبک، وزن کلی با 22 واحد کاهش به 1464 کیلوگرم کاهش یافته و نسبت وزن به قدرت 3 کیلوگرم بر اسب­‌بخار را پدید آورده است.

پورشه کیمن GT4 RS

ارتفاع سیستم تعلیق تنظیم پذیر به میزان 2.5 سانتی‌متر کاهش یافته، سطح زیرین بدنه برای بهبود عبور جریان هوا مورد بازنگری قرار گرفته و باله و دیفیوزر عقب به همراه برخی قطعات دیگر نیز نصب شده است، تا نیروی رو به پایین پورشه کیمن GT4 RS نسبت به کیمن GT4 بیست و پنج درصد افزایش یابد.

نصب ورودی هوای جدید روی بخش جانبی بدنه را نیز نباید فراموش کرد که با هدف بهبود فرآیند کاهش دما طراحی شده است.

بد نیست بدانید یک ساعت مچی سفارشی هم برای خریداران پورشه کیمن GT4 RS تدارک دیده شده، که در برخی جزئیات با طراحی این خودرو مشترک است.

پورشه کیمن GT4 RS کلاب‌اسپرت

کیمن GT4 RS کلاب اسپرت به عنوان نسخه مسابقه‌­ای از مدل GT4 RS، به بسیاری تجهیزات مشترک با این مدل مجهز شده است، با این تفاوت که مجوز تردد در معابر عمومی را ندارد.

پورشه کیمن GT4 RS کلاب‌اسپرت

قدرت پیشرانه در پورشه کیمن GT4 RS کلاب‌اسپرت به 500 اسب­بخار رسیده و سیستم تعلیق نیز تقویت شده است. فنرهای این خودرو در سه ارتفاع مختلف قابلیت تنظیم دارد و سامانه پایداری و ترمزها نیز مورد بازنگری قرار گرفته است.

ظاهر پورشه کیمن GT4 RS کلاب‌اسپرت به لطف قطعات آیرودینامیکی همچون باله قابل تنظیم عقب، مسیرهای جریان هوا در گلگیرها و دیفیوزرهای جدید، از نسخه GT4 متمایز شده ضمن‌­این‌که به جای فیبرکربن از فایبر flax-based در بسیاری از قطعات بدنه استفاده شده است.

پورشه کیمن GT4 RS کلاب‌اسپرت

میله­‌های ایمنی، صندلی­‌های مسابقه‌­ای ریکارو، کمربند ایمنی شش نقطه‌­ای و سیستم اطفاء حریق مهمترین ویژگی‌­های کابین پورشه کیمن GT4 RS کلاب‌اسپرت به‌شمار می‌­آید.

پورشه کیمن GT4 RS از تابستان سال آینده و با قیمت پایه 141,700 دلار وارد ایالات متحده خواهد شد، درحالیکه GT4 RS کلاب‌اسپرت با قیمت 229 هزار دلار از طریق بخش خودروهای مسابقه‌­ای پورشه در آمریکای شمالی قابل سفارش است.

دیدگاه کاربران