• ون برقي دايون M1

احتمال عرضه ون برقی در ایران

معرفی دایون M1

26 تیر 1402 17:58

شرکت خودروسازی دایون از مدتی پیش به فکر نوسازی محصولات خود افتاده و فعلا دو مدل سواری را تولید می­‌کند.

به تازگی یکی از این مدل‌ها یعنی دایون M1 با پلاک موقت در معابر تهران دیده شده است و این شائبه پیش آمده که احتمالا یکی از مهمانان جدید بازار ایران خواهد بود.

طراحی دایون M1

دایون M1 در واقع یک خودروی MPV است که در دو نسخه شش یا هفت نفره عرضه می­‌شود. ابعاد بدنه دایون M1 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.85، 1.86، 1.78 و 2.88 متر و فاصله کف تا زمین هم 160 میلیمتر اعلام شده است.

فرم بدنه دایون M1 با چراغ‌های مستطیلی جلو و عقب LED، جزئیات کروم و رینگ‌های 17 اینچی 5 پره، طرحی ساده را به نمایش گذاشته که در جایگاه میان خودروهای قدیمی و امروزی قرار می­‌گیرد. سه رنگ مشکی Starry، سفید Seashell و سبزآبی را می­‌توان برای بدنه دایون M1 سفارش داد.

کابین و امکانات دایون M1

طراحی داشبورد دایون M1 در عین سادگی با ایراد خاصی نیز مواجه نیست، مخصوصا که ویژگی‌های جدید همچون نمایشگر تبلت­ مانند و کلید چرخان تعویض دنده را نیز به همراه دارد. دایون M1 امکاناتی شامل حسگر نور و باران، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، پایش نقطه کور، رادار حرکت بین خطوط، سیستم تهویه خودکار، ترمز پارک برقی، دوربین ثبت وقایع، تنظیم برقی و گرمکن صندلی‌های جلو را به همراه دارد.

ون برقی دایون M1

به یاری اپلیکیشن دایون اسمارت لینک، می­‌توان برخی تنظیمات همچون باز و بسته کردن شیشه­‌ها، درها و در صندوق و فعال‌سازی سیستم تهویه را کنترل کرد.

شرکت سازنده در وب سایت رسمی خود از حضور مجموعه ADAS در این محصول خبر داده، اما از اعلام جزئیات دقیق خودداری نموده است.

مشخصات فنی دایون M1

دایون M1 به یک پیشرانه برقی با 197 اسب‌بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است. براساس اعلام سازنده، مجموعه باتری 90.58 کیلووات ساعت این خودرو، پس از اتصال به جریان SOC در مدت 36 دقیقه تا 80 درصد شارژ می‌شود و می‌­تواند شعاع حرکتی 550 کیلومتر (براساس استاندارد NEDC) را برای این خودرو فراهم کند.

ون برقی دایون M1

سیستم تعلیق دایون M1 در محورهای جلو و عقب به ترتیب مک‌فرسون و مولتی‌لینک طراحی شده است.

دایون M1 توسط چه شرکتی عرضه خواهد شد؟

از آنجا که سه شرکت ایرانی مکث موتور، صنایع خودروسازی ایلیا و زامیاد به صورت همزمان با شرکت دایون چین همکاری می­‌کنند، فعلا نمی­‌توان حدس زد که دایون M1 هم در صورت ورود به ایران، توسط کدام شریک ایرانی عرضه خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران