• مازراتي گيبلي 334 Ultima
  • مازراتي گيبلي 334 Ultima
  • مازراتي گيبلي 334 Ultima
  • مازراتي گيبلي 334 Ultima
  • مازراتي گيبلي 334 Ultima
  • مازراتي گيبلي 334 Ultima
  • مازراتي گيبلي 334 Ultima
  • مازراتي گيبلي 334 Ultima
  • مازراتي لوانته V8 Ultima
  • مازراتي لوانته V8 Ultima
  • مازراتي لوانته V8 Ultima

معرفی دو نسخه خاص در پایان همکاری با فراری

معرفی مازراتی گیبلی 334 Ultima و لوانته V8 Ultima

26 تیر 1402 19:04

قرارداد تامین موتورهای V8 مازراتی توسط فراری امسال به اتمام می‌رسد. موتورهای V8 مازراتی تنها تا پایان سال ۲۰۲۳ توسط فراری تامین می‌شوند.

مازراتی از سال ۱۹۵۹ به ساخت خودروهای هشت سیلندر مشغول است، که اولین آن‌ها 5000 GT بود. مازراتی در ۶۴ سال گذشته بیش از صد هزار دستگاه خودرو V8 فروخته است.

مازراتی دو محصول گیبلی 334 Ultima و لوانته V8 Ultima را همین هفته در جشنواره سرعت گودوود ۲۰۲۳ معرفی کرد. هر دو محصول برای آخرین بار به پیشرانه ۳.۸ لیتری توئین توربو مجهز شده‌اند. همان طور که در مدل‌های سطح بالا تروفئو دیده می‌شود، این پیشرانه می‌تواند ۵۷۲ اسب‌بخار قدرت تولید کند.

مازراتی تنها ۱۰۳ دستگاه از هر محصول تولید می‌کند و تغییراتی را نیز در ظاهر داخلی و خارجی آن‌ها ایجاد کرده است.

علاوه بر محصولات V8 مازراتی در گودوود، گرن‌توریسمو تروفئو ۲۰۲۳ نیز با موتور V6 Netunno معرفی شد. در این جشنواره گرن‌توریسمو One-Off Prisma و گرن توریسمو Folgore تمام الکتریکی نیز نمایش داده می‌شوند.

معرفی مازراتی گیبلی 334 Ultima

گیبلی 334 Ultima بدنه‌ای به رنگ Scià di Persia  با جزئیات Rubino دارد. نشان 334 روی گلگیر حک شده است، که به حداکثر سرعت ۳۳۴ کیلومتر برساعتی آن اشاره دارد. این سرعت باعث می‌شود تا سریع‌ترین سدان تولید شده باشد. این سدان حتی یک کیلومتر برساعت سریع‌تر از بنتلی فلایینگ اسپور اسپید است. حداکثر سرعت گیبلی ترفئو نیز به ۳۲۶ کیلومتر برساعت می‌رسد.

از نظر شتاب‌گیری نیز از گیبلی ترفئو بهتر عمل می‌کند و شتاب صفر تا صد آن از ۴.۳ به ۳.۹ ثانیه رسیده است.

مازراتی گیبلی 334 Ultima

مازراتی در این باره می‌گوید که کارهای دقیقی روی وزن و لاستیک‌های آن انجام شده است. درواقع تایرهای آن با یک ترکیب جدید ساخته شده است. این سدان اسپرت رینگ‌های ۲۱ اینچی تیره رنگ، کالیپرهای ترمز مشکی براق و اسپویلر فیبرکربنی لبه صندوق دارد.

در فضای داخلی آن، تودوزی ترکیبی چرمی Pale Terracotta و آلکانتارا دیده می‌شود. نشان سه شاخه مازراتی و نشان 334  روی پشت‌سری صندلی‌ها دوخته شده و پلاک عدد 334 روی کنسول مرکزی است. لوگوی una di 103 نیز به خاص بودن این خودرو اشاره دارد.

معرفی مازراتی لوانته V8 Ultima

لوانته V8 Ultima نیز در رنگ‌های Nero Assoluto و Blu Royale در دسترس است و رینگ‌های ۲۲ اینچی مشکی دارد. برای این محصول، پکیج فیبرکربنی ظاهر خارجی به طور استاندارد در نظر گرفته شده و نشان V8 Ultima روی گلگیرها نقش بسته است.

مازراتی لوانته V8 Ultima

برای تودوزی کابین، از چرم مشکی و Pale Terracotta استفاده شده است. لوگو مازراتی و نشان V8 Ultima نیز دیده می‌شود. همانند سدان گیبلی 334، لوگو una di 103 روی کنسول میانی حک شده است تا خاص بودن خودرو مشخص باشد.

هر دو شرکت فراری و مازراتی، پیشرانه V6 نیز دارند؛ اما آن‌ها به یکدیگر مرتبط نیستند. Michael Leiters، مدیر فنی سابق فراری، چند سال پیش تاکید کرده بود که این دو پیشرانه هیچ وجه اشتراکی ندارند. مازراتی نیز بارها تاکید کرده که پیشرانه Netunno صد درصد متعلق به این شرکت است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران