در سالهای اخیر استقبال از خودروهای دیزل در اروپا با کاهش روبرو شده، به نحوی که برای نخستین بار در تاریخ، فروش خودروهای برقی از دیزل در این منطقه سبقت گرفته است.
البته مشتریان آلمانی همچنان به خودروهای دیزل توجه نشان میدهند، چراکه 18 درصد از کل خودروهای عرضه شده در این کشور از ماه ژانویه تا ژوئن امسال، به انواع دیزل اختصاص داشته است. احتمالاً به همین دلیل بوده که شرکت منهارت به سراغ ب ام و M340d رفته و آن را به خودرویی قدرتمند به نام MH3 400d تبدیل کرده است.
محصول ب ام و که در دو فرم سدان و استیشن واگن تولید میشود، در حالت استاندارد به پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر توربودیزل مجهز است، که 335 اسببخار قدرت و 700 نیوتنمتر گشتاور را از طریق گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به تمام چرخها ارسال میکند. حداکثر گشتاور این پیشرانه در دورشمار 1.750 تا 2.250 دور بر دقیقه در اختیار راننده قرار میگیرد.
شرکت منهارت با برنامهریزی مجدد پیشرانه و نصب صدا خفهکن و دریچه فعال 4 خروجی 3.5 اینچی اگزوز، خروجی را به 380 اسببخار قدرت و 770 نیوتنمتر گشتاور افزایش داده است. بنابراین MH3 400d به مراتب از آلپینا D3 S با 350 اسببخار قدرت، نیرومندتر است. شتاب صفر تا صد منهارت MH3 400d اعلام نشده است، ولی میتوان انتظار داشت که با رقمی سریعتر از 4 ثانیه در مدل استاندارد مواجه باشیم.
منهارت از اعمال تغییرات ظاهری بر MH3 400d غافل نمانده و مجموعهای از قطعات فیبرکربن M شامل زیرسپری جلو و دیفیوزر عقب را برای این خودرو نصب کرده است. بدنه خودرو هم با مشکی براق و نوارهای نقرهای و قرمز تزئین شده تا همراه با رینگهای 20 اینچی Concave One، چهرهای به مراتب خشن را به نمایش بگذارد.
کاهش 40 و 30 میلیمتری ارتفاع سیستم تعلیق در محورهای جلو و عقب، علاوه بر افزایش خشونت ظاهری، احتمالا بر بهبود هندلینگ هم موثر خواهد بود.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com