• 2024 هوندا NBox
  • 2024 هوندا NBox
  • 2024 هوندا NBox
  • 2024 هوندا NBox
  • 2024 هوندا NBox
  • 2024 هوندا NBox
  • 2024 هوندا NBox
  • 2024 هوندا NBox
  • 2024 هوندا NBox
  • 2024 هوندا NBox
  • 2024 هوندا NBox
  • 2024 هوندا NBox

نسل سوم با رینگ‌های کوچک و کابین بزرگ

معرفی هوندا N-Box

14 مرداد 1402 18:44

نسل اول هوندا ان-باکس (N-Box) در سال 2011 معرفی شد. همانطور که از نام این خودرو برمی‌­آید، بدنه آن با فرم جعبه‌­ای طراحی شده است.

اکنون سومین نسل از هوندا N-Box در حالی معرفی شده است، که این خودرو از اواخر سال جاری در اختیار مشتریان ژاپنی قرار می‌گیرد. ثبت سفارش از ماه آگوست آغاز خواهد شد، درحالی از قیمت این محصول، فعلا اطلاعی در دسترس نیست.

طراحی هوندا N-Box

همچون دو نسل قبلی، طراحی هوندا N-Box همچنان به فرم جعبه­‌ای وفادار مانده، که اکنون به حاشیه چراغ‌های جلو هم سرایت کرده است. دماغه کوچک هوندا N-Box فضای بیشتری برای سرنشینان فراهم نموده است، ضمن این‌که درهای عقب همچون خودروهای مینی ­ون، به صورت کشویی باز می­‌شود.

2024 هوندا NBox

با سفارش پکیج Fashion Style، برخی جزئیات شامل دستگیره درها و آینه­‌های جانبی به رنگ مشکی و درپوش رینگ‌ها همرنگ با بدنه تزئین خواهد شد.

تریم کاستوم، موارد دیگری شامل جزئیات شش ضلعی جلوپنجره و چراغ‌های LED جلو و شفاف عقب را به هوندا N-Box اضافه می­‌کند. با سفارش پکیج Coordination Style، حاشیه جلوپنجره و قاب پلاک عقب با کروم تیره تزئین شده است و رینگ‌های آلومینیومی مشکی زیر بدنه قرار می‌­گیرد.

کابین و امکانات هوندا N-Box

در کابین هوندا ان-باکس با صفحه پشت آمپر 7 اینچی، نمایشگر مرکزی 9 اینچی و محفظه لوازم کوچک مواجه هستیم. در تریم کاستوم، روکش چرمی هم ارائه می­‌شود.

2024 هوندا NBox

هوندا فعلا از اعلام ابعاد بدنه N-Box خودداری نموده است، ولی در عین حال ادعا می‌­کند، که فضای کابین این خودرو از تمام رقبای همرده بزرگ‌تر است. با توجه به امکان تا کردن صندلی‌های عقب و صندلی سرنشین جلو، این ادعا را می­‌توان جدی گرفت.

مشخصات فنی هوندا N-Box

براساس اعلام هوندا، تمام تریم‌های N-Box را می­‌توان به صورت دیفرانسیل-جلو یا چهار چرخ محرک سفارش داد. این شرکت از نصب پیشرانه‌­های تنفس طبیعی و توربوشارژ برای ان-باکس خبر داده، ولی از اعلام جزئیات بیشتر خودداری نموده است.

ویژگی‌های خودروهای Kei

توجه داشته باشید که خودروهای Kei در بازار ژاپن، مجاز به استفاده از پیشرانه با حجم بالاتر از 660 سی‌سی و خروجی بالاتر از 63 اسب­‌بخار نیستند. ابعاد این خودروها در طول، عرض و ارتفاع نباید از 3.4، 1.48 و 2 متر تجاوز کند. در نتیجه این قوانین، با مجموعه‌­ای از خودروهای جعبه‌­ای مواجه هستیم، که طراحی ظاهری را فدای دستیابی به حداکثر فضای کابین کرده‌­اند. البته در این میان چند استثنا همچون مزدا S660 یا مزدا Autozam AZ-1 نیز وجود داشته است.

با وجود این محدودیت‌ها، خودروهای Kei از اهمیت بالایی در ژاپن برخوردار بوده و 34.1 درصد از این بازار 1.17 میلیون دستگاهی را به خود اختصاص داده‌­اند. هوندا N-Box با فروش 202,200 دستگاه در سال 2022، لقب محبوب‌­ترین خودروی این رده را به دست آورده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران