نسل اول هوندا ان-باکس (N-Box) در سال 2011 معرفی شد. همانطور که از نام این خودرو برمیآید، بدنه آن با فرم جعبهای طراحی شده است.
اکنون سومین نسل از هوندا N-Box در حالی معرفی شده است، که این خودرو از اواخر سال جاری در اختیار مشتریان ژاپنی قرار میگیرد. ثبت سفارش از ماه آگوست آغاز خواهد شد، درحالی از قیمت این محصول، فعلا اطلاعی در دسترس نیست.
طراحی هوندا N-Box
همچون دو نسل قبلی، طراحی هوندا N-Box همچنان به فرم جعبهای وفادار مانده، که اکنون به حاشیه چراغهای جلو هم سرایت کرده است. دماغه کوچک هوندا N-Box فضای بیشتری برای سرنشینان فراهم نموده است، ضمن اینکه درهای عقب همچون خودروهای مینی ون، به صورت کشویی باز میشود.
638268578471879169.jpg)
با سفارش پکیج Fashion Style، برخی جزئیات شامل دستگیره درها و آینههای جانبی به رنگ مشکی و درپوش رینگها همرنگ با بدنه تزئین خواهد شد.
تریم کاستوم، موارد دیگری شامل جزئیات شش ضلعی جلوپنجره و چراغهای LED جلو و شفاف عقب را به هوندا N-Box اضافه میکند. با سفارش پکیج Coordination Style، حاشیه جلوپنجره و قاب پلاک عقب با کروم تیره تزئین شده است و رینگهای آلومینیومی مشکی زیر بدنه قرار میگیرد.
کابین و امکانات هوندا N-Box
در کابین هوندا ان-باکس با صفحه پشت آمپر 7 اینچی، نمایشگر مرکزی 9 اینچی و محفظه لوازم کوچک مواجه هستیم. در تریم کاستوم، روکش چرمی هم ارائه میشود.
638268578564636703.jpg)
هوندا فعلا از اعلام ابعاد بدنه N-Box خودداری نموده است، ولی در عین حال ادعا میکند، که فضای کابین این خودرو از تمام رقبای همرده بزرگتر است. با توجه به امکان تا کردن صندلیهای عقب و صندلی سرنشین جلو، این ادعا را میتوان جدی گرفت.
مشخصات فنی هوندا N-Box
براساس اعلام هوندا، تمام تریمهای N-Box را میتوان به صورت دیفرانسیل-جلو یا چهار چرخ محرک سفارش داد. این شرکت از نصب پیشرانههای تنفس طبیعی و توربوشارژ برای ان-باکس خبر داده، ولی از اعلام جزئیات بیشتر خودداری نموده است.
ویژگیهای خودروهای Kei
توجه داشته باشید که خودروهای Kei در بازار ژاپن، مجاز به استفاده از پیشرانه با حجم بالاتر از 660 سیسی و خروجی بالاتر از 63 اسببخار نیستند. ابعاد این خودروها در طول، عرض و ارتفاع نباید از 3.4، 1.48 و 2 متر تجاوز کند. در نتیجه این قوانین، با مجموعهای از خودروهای جعبهای مواجه هستیم، که طراحی ظاهری را فدای دستیابی به حداکثر فضای کابین کردهاند. البته در این میان چند استثنا همچون مزدا S660 یا مزدا Autozam AZ-1 نیز وجود داشته است.
با وجود این محدودیتها، خودروهای Kei از اهمیت بالایی در ژاپن برخوردار بوده و 34.1 درصد از این بازار 1.17 میلیون دستگاهی را به خود اختصاص دادهاند. هوندا N-Box با فروش 202,200 دستگاه در سال 2022، لقب محبوبترین خودروی این رده را به دست آورده است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com
مطالب مرتبط
مهم ترین اخبار و رویدادها

ثبت نام در سامانه یکپارچه خرید خودرو وارداتی (sale
آخرین روز ثبت نام: یک شرکت جدید اضافه شد!

شرایط فروش سهند و ثبت نام خودرو سهند (1403)
پیش فروش سهند با گیربکس CVT

شرایط فروش کوییک اس و ثبت نام کوییک جی ایکس (1403)
فروش نوروزی تیپ GX
