سوبارو چیفون (Chiffon) به عنوان همتای دایهاتسو تانتو از سال 2016 وارد خط تولید شد. نسل بعدی این دو خودروی کلاس کِی (kei) در سال 2019 معرفی شد. سه سال بعد یعنی در سال 2022 هم نسخه به روز رسانی شده از این خودروها معرفی شد. نسخه مسافرتی دایهاتسو تانتو با لقب فان کراس در همان سالها عرضه شد و حالا نوبت به سوبارو چیفون ترای (Try) رسیده است.
طراحی سوبارو چیفون ترای
قطعات پلاستیکی در سپر جلو و بخش جانبی بدنه، جلوپنجره مشکی براق، باربند سقفی و البته حذف جزئیات کروم، چهره سوبارو چیفون Try را از مدل استاندارد متمایز کرده است. خریداران این مدل میتوانند دو رنگ آبی Lake یا سبز Forest را هم سفارش بدهند.
ویژگی مهم و البته مشترک سوبارو چیفون با دایهاتسو تانتو یعنی در بزرگ سمت چپ بدنه، بر جای خود باقی مانده است. به لطف عدم وجود ستون B، درهنگام باز بودن درها، فضایی به عرض 1490 میلیمتر ایجاد خواهد شد.
کابین و امکانات سوبارو چیفون ترای
در فضای کابین سوبارو چیفون Try با روکش مقاوم در برابر آب برای صندلیها با جزئیات نارنجی روبرو هستیم. فرم مکعبی بدنه، فضای نسبتا جاداری برای سرنشینان سوبارو چیفون Try فراهم کرده است. نیمکت عقب را میتوان به اندازه 240 میلیمتر جابجا کرد، ضمن اینکه صندلیهای جلو هم تاشو است.
مشخصات فنی سوبارو چیفون ترای
مشخصات فنی سوبارو چیفون Try با مدل عادی تفاوتی ندارد. این خودرو همچنان به پیشرانه سه سیلندر تنفس طبیعی به حجم 660 سیسی و با 52 اسببخار قدرت و 60 نیوتنمتر گشتاور مجهز شده است، که خروجی را به گیربکس D-CVT انتقال میدهد. با پرداخت مبلغ بیشتر، سامانه چهار چرخ محرک نیز به سوبارو چیفون Try اضافه میشود. البته این ویژگی را میتوان برای سایر تیپهای سوبارو چیفون هم سفارش داد.
بنابر علت نامشخص، پیشرانه 660 سیسی توربوشارژ با 64 اسببخار قدرت و 100 نیوتنمتر گشتاور برای سوبارو چیفون Try قابل سفارش نیست و تنها خریداران تیپ RS میتوانند آن را انتخاب کنند.
برخلاف انتظار، سیستم تعلیق سوبارو چیفون Try هم دچار خاصی نشده و فاصله کف تا سطح زمین این مدل نیز همچون تیپ استاندارد، 150 میلیمتر اعلام شده است.
قیمت سوبارو چیفون ترای
سوبارو چیفون Try در ژاپن با قیمت پایه 1.83 میلیون ین (12,300 دلار) به فروش میرسد. این رقم برای تیپ پایه سوبارو چیفون، 1.49 میلیون ین (10 هزار دلار) تعیین شده است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : autoreview.ru