• آواتار 11 هارموني اديشن

مجهز به جدیدترین نسل سیستم عامل Huawei Harmony

معرفی آواتار 11 هارمونی ادیشن

6 شهریور 1402 11:16

شرکت آواتار، با همکاری دو برند چانگان و نیو در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد. مدتی بعد، نیو از این شراکت فاصله گرفت و CATL جایگزین نیو و دومین سهامدار بزرگ آواتار شد.

اکنون سهم چانگان از این برند برابر 40.99 درصد بوده و CATL سهمی برابر 17.1 درصد دارد. هوآوی هیچ سهمی در این برند ندارد؛ اما تامین‌کننده ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آواتار است. این ویژگی‌ها و قطعات در سیستم‌های پیشرفته کمک راننده، اطلاعات و سرگرمی و موتورهای الکتریکی کاربرد دارند.

شرکت آواتار، تصاویر رسمی مدل Avatr 11 Harmony Edition را در تاریخ ۲۰ اوت، منتشر کرده است. این محصول جدید، در روز ۲۴ اوت در چین عرضه می‌شود.

آواتار 11 هارمونی ادیشن

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های محصول، بهره‌مندی از جدیدترین نسل سیستم عامل Huawei Harmony بوده، که شامل آخرین سیستم رانندگی پیشرفته ADS 2.0 هوآوی است.

خودروی تمام الکتریکی Avatr 11، یک کراس‌اور کوپه سایز متوسط است که طبق پلتفرم EP1 ساخته شده است. نسخه دو موتوره آن در ماه اوت ۲۰۲۲ و نسخه تک موتوره آن در مارس ۲۰۲۳ ارائه شد. نسخه جدید هارمونی ادیشن، از نظر ابعاد و طراحی خارجی، تشابهات بسیاری با آن دارد.

در نمای جلویی، نوارهای تزئینی نقره‌ای رنگ جدید اضافه شده‌اند. کالیپرهای ترمز زرد رنگ نیز باعث می‌شود تا خودرو اسپرت‌تر جلوه کند. برای نسخه هارمونی ادیشن، رنگ بدنه جدید مشکی obsidian اضافه شده که ته رنگ فیروزه‌ای دارد.

آواتار 11 هارمونی ادیشن

آواتار ادعا کرده که سرنشینان می‌توانند از میان شش حالت انتخاب کنند، که عبارتند از حالت استراحت، حالت تماشای فیلم، حالت karaoke، حالت حیوان خانگی، حالت کارواش و حالت خروج موقت سرنشینان از کابین.

سیستم کمک راننده پیشرفته ADS 2.0 قابلیت درک، تصمیم گیری، پارک خودرو، رانندگی شهری و ... را دارد.

اکنون اطلاعاتی درباره پیشرانه و جزئیات کابین در دسترس نیست. اما می‌دانیم که آواتار ۱۱ تک موتوره دیفرانسیل عقب که در بازار موجود است، خروجی‌ای برابر ۳۰۸ اسب‌بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این خودرو دو ظرفیت پیمایش مختلف ۶۰۰ و ۷۰۵ کیلومتری دارد. شتاب صفر تا صد این محصول بین ۶.۶ تا ۶.۹ ثانیه است‌.

نسخه چهار چرخ محرک آواتار 11، به سیستم دو موتوره DriveONE هوآوی مجهز شده و حداکثر خروجی آن ۵۷۰ اسب‌بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور است. این نسخه با دو ظرفیت پیمایش ۶۸۰ و ۵۵۵ کیلومتر ارائه می‌شود. شتاب صفر تا صد نسخه چهار چرخ محرک به ۳.۹۸ ثانیه می‌رسد. ظرفیت باتری‌های آن ۹۰‌.۳۸ و ۱۱۶.۷۹ کیلووات ساعت است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران