• ب‌ام‌و X5 پروتکشن VR6
  • ب‌ام‌و X5 پروتکشن VR6
  • ب‌ام‌و X5 پروتکشن VR6
  • ب‌ام‌و X5 پروتکشن VR6
  • ب‌ام‌و X5 پروتکشن VR6
  • ب‌ام‌و X5 پروتکشن VR6
  • ب‌ام‌و X5 پروتکشن VR6
  • ب‌ام‌و X5 پروتکشن VR6

نسخه ضدگلوله از شاسی‌بلند آلمانی

معرفی ب‌ ام‌ و X5 پروتکشن VR6

15 شهریور 1402 10:55

ب ام و X5 مدل ۲۰۲۴ اوایل سال جاری معرفی شد و همانند نسخه قبلی این خودرو، نوع ضدگلوله آن نیز موجود است‌. ب ام و X5 Protection VR6 جدید قرار است در نمایشگاه خودرو مونیخ ۲۰۲۳ در ماه سپتامبر رونمایی و معرفی شود. البته اطلاعات این محصول هم اکنون در دسترس است.

ویژگی مهم این نسخه آن است که به راحتی از سایر X5ها قابل تشخیص نیست. نشان M پاور روی جلوپنجره، قاب آینه‌های جانبی M با رنگ مشکی پیانویی، روف ریل‌های ویژه ب ام و Shadow Line براق و دو خروجی اگزوز دوگانه M، از ویژگی‌های این شاسی‌بلند اسپرت هستند. بنابراین می‌توان گفت که سبک طراحی این نسخه ویژه، پنهان‌کاری نشانه‌های ویژه خودرو ضدگلوله است.

ب‌ام‌و X5 پروتکشن VR6

زیر پوست ب ام و X5 Protection VR6 صفحات فولادی با استحکام بالا قرار گرفته‌اند. یک جداکننده صندوق ضدگلوله و سپر آلومینیومی وجود دارد. یک پوشش مخصوص در نظر گرفته شده است، که اگر گلوله و یا ترکش آن به مخزن سوخت برخورد و نفوذ کند، جلوی حفره‌ها و نشتی سوخت را بگیرد.

این خودرو، طبق الزامات بالستیک VPAM بوده، اما مشتریان می‌توانند محافظ ضد گلوله زیر بدنه و سقف ضد گلوله را نیز به صورت آپشن دریافت کنند.

سایر قسمت‌های X5 Protection VR6 همانند ب ام و X5 استاندارد تریم M60i xDrive است. بنابراین پیشرانه آن از نوع V8 توئین‌توربو با حجم ۴.۴ لیتر بوده که با سیستم هیبرید ملایم ۴۸ ولتی همراه است. مجموع خروجی این پیشرانه به ۵۲۳ اسب‌بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد.

ب‌ام‌و X5 پروتکشن VR6

با توجه به این که وزن خودروی ضد گلوله افزایش داشته، بنابراین عملکرد و شتاب خودرو نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. البته ب ام و وزن دقیق آن را اعلام‌ نکرده است. اما اشاره کرده که شتاب صفر تا صد خودرو به ۵.۹ ثانیه می‌رسد و این در حالی است که شتاب نسخه استاندارد برابر ۴.۲ ثانیه بود. شتاب و حداکثر سرعت X5 ضد گلوله مدل ۲۰۲۴، با نسخه قبلی این خودرو یکسان و برابر ۲۱۱ کیلومتر برساعت است. سیستم تعلیق و ترمزها نسبت به مدل قبلی دوباره تنظیم شده‌اند.

با وجود بدنه سرسخت این‌شاسی‌بلند، کابین آن کاملا لوکس بوده و ویژگی‌هایی همچون نمایشگر ۱۴.۹ اینچی اطلاعات و سرگرمی، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی صفحه کیلومتر، سیستم تهویه مطبوع چهار منطقه‌ای و صندلی‌های اسپرت با پوشش چرم Sensafin دارد. ب ام و X5 Protection VR6 پنج نفره نیست و تنها با چیدمان چهار صندلی ارائه می‌شود تا راحتی و امنیت را به ارمغان بیاورد.

ویژگی‌های منحصر به فرد این شاسی‌بلند ضدگلوله عبارتند از سیستم اینترکام برای برقراری ارتباط با افراد خارج از خودرو، فلاشرهای LED آپشنال برای جلوپنجره، فلاشرهای عقب، فلاشرهای سقفی با بوق و آنتن سقفی با گیرنده‌هایی برای رادیو دیجیتال.

ب‌ام‌و X5 پروتکشن VR6

ب ام و یک برنامه آموزشی را برای راننده این خودرو ارائه می‌دهد تا رفتارهای تاکتیکال را بیاموزد.

ب ام و بخش اختصاصی کارخانه Spartanburg خود را، واقع در کارولینای شمالی، برای تولید این خودرو ضدگلوله راه انداخته است. قیمت این محصول هنوز مشخص نشده و تحویل اولین نمونه‌های آن در فوریه ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران