اولین تصاویر از شاسی‌ بلند الکتریکی eπ کد S59

ورود دانگ فنگ به بازار خودروهای برقی با برندی جدید

16 شهریور 1402 11:24

شرکت دانگ‌فنگ، اوایل سال جاری برند eπ را در نمایشگاه خودرو شانگهای در ماه آوریل معرفی کرد. این برند بر خودروهای تمام الکتریکی تمرکز دارد و به دانگ فنگ کمک می‌کند که تا سال ۲۰۲۴ تمام الکتریکی شود. دانگ فنگ می‌گوید که حرف e مخفف الکترون بوده و π به روح علمی انسان و کشفیات آن اشاره دارد.

در سال‌های اخیر، شرکت‌های چینی برندهای جدیدی را برای رقابت در بخش خودروهای الکتریکی تاسیس کرده‌اند. بی‌وای‌دی که پایان خودروهای احتراقی را اعلام‌ کرده و جیلی، چانگان و گریت‌وال نیز برندهای الکتریکی خود را معرفی کردند. برند eπ یکی از اقدامات دانگ فنگ برای رقابت با برندهایی مانند گلکسی جیلی و دیپال چانگان است.

اولین شاسی‌بلند تمام الکتریکی برند eπ با کد S59 شناخته می‌شود. این خودرو اخیرا تست گرمای شدید خود را در شمال غربی چین تمام کرده است‌. S59 در نسخه‌های EV و EREV در دسترس است. این خودرو احتمالا در نیمه اول سال ۲۰۲۴ پیش‌فروش می‌شود.

شاسی بلند S59 طبق معماری Quantum دانگ فنگ ساخته شده و به پیشرانه Mach E دانگ فنگ و معماری الکترونیکی SOA مجهز است. این شاسی بلند شش سرنشینه، سه ردیف صندلی دارد و بیش‌تر برای خانواده‌های شهرنشین ساخته شده است‌.

طراحی بخش جلویی آن از یک جلوپنجره بسته، چراغ‌های باریک و یک توری ذوزنقه‌ای در قسمت پایین تشکیل شده است. چراغ‌های عقب در بخش بالایی بدنه تعبیه شده‌اند و یک اسپویلر بزرگ، در بالای شیشه عقب دیده می‌شود. برای این شاسی بلند، یک سانروف پانوراما بزرگ در نظر گرفته شده است. اگر بخش جانبی خودرو را نگاه کنید، ویژگی‌هایی همچون دستگیره‌های مخفی و رینگ‌های ستاره‌ای شکل می‌بینید، که این شاسی بلند را جوان‌پسند کرده‌اند.

اطلاعات مربوط به پیشرانه و مشخصات داخلی خودرو، هنوز منتشر نشده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران