• 2024 تويوتا سنچوري شاسي‌ بلند
  • 2024 تويوتا سنچوري شاسي‌ بلند
  •  2024 Toyota Century SUV

شاسی‌بلند 170 هزار دلاری

معرفی تویوتا سنچوری 2024

24 بهمن 1402 14:05

در طول بیش از نیم قرن، تویوتا سنچوری به عنوان لوکس‌­ترین خودروی ژاپنی شناخته شده است. در طول این مدت طولانی، تنها سه نسل از سنچوری با پیشرانه 8 یا 12 سیلندر ساخته شد. سومین نسل سنچوری سدان از سال 2018 تاکنون روی خط تولید قرار دارد. پس از تویوتا کراون، حالا نوبت به سنچوری رسیده تا به دنیای شاسی‌بلندها وارد شود.

عرضه تویوتا سنچری به عنوان لوکس‌­ترین سدان ساخت این برند ژاپنی، همچنان به بازار ژاپن محدود مانده است، اما نسخه شاسی­‌بلند این خودرو به سایر کشورها صادر خواهد شد. به همین مناسبت، نسخه فرمان-چپ این شاسی‌بلند لوکس پس از معرفی در نمایشگاه گوانگژو، اکنون برای عرضه در بازار چین آماده می‌­شود. این خودرو از طریق شبکه فروش برند لکسوس و تحت نام شیجی (Shiji) در چین به فروش می‌­رسد.

طراحی تویوتا سنچوری شاسی‌بلند 2024

فرم جعبه‌­ای بدنه تویوتا سنچوری به مهمترین رقیب این خودرو یعنی رولزرویس کالینان شباهت دارد، درحالی‌که چراغ‌های دوقسمتی جلو، محصولات جنسیس را به یاد می­‌آورد.

ابعاد بدنه تویوتا سنچوری در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.205، 1.99، 1.805 و 2.95 متر اعلام شده که در مقایسه با همتای سدان، طول کمتر و عرض بیشتری را نشان می­‌دهد.

همچون کراون سدان، این شاسی بلند لوکس هم با نشان ققنوس و رینگ‌های چندپره همراه می­‌شود. علاوه بر دو رنگ تکی، 5 ترکیب دو تایی را نیز می­‌توان برای شاسی‌بلند لوکس سفارش داد.

کابین و امکانات تویوتا سنچوری شاسی‌بلند 2024

کابین این خودروی اشرافی برای چهار سرنشین ظرفیت دارد. کنسول میانی بین دو صندلی عقب، یک میز تاشو، یخچال (سفارشی) و کنترل مجزا برای تنظیمات خودرو را در خود جای داده است. برای صندلی‌ها نیز زیرپایی تاشو، گرمکن، تهویه و ماساژور پیش‌­بینی شده است.

به لطف قرارگیری دستگیره درهای عقب روی ستون C، وجود رکاب‌های جانبی برقی و بازشوی درها با زاویه 75 درجه، ورود به ردیف عقب را آسان‌تر کرده است. ظاهرا نسخه GR از این خودرو به درهای کشویی برقی مشابه با خودروهای مینی ون مجهز شده است.

طراحان تویوتا سنچوری نهایت تلاش را برای ایجاد آسایش سرنشینان عقب به کار گرفته‌­اند. مثلا شیشه با روکش لمینیت بین کابین و محفظه بار قرار گرفته است، تا سر و صدای احتمالی از این بخش به گوش نرسد. با انتخاب حالت Rear Comfort، حتی تکان‌های ناشی از شتابگیری و کاهش سرعت هم خنثی می‌شود، تا آسایش سرنشینان عقب مختل نشود.

دو صندلی خلبانی ردیف عقب به تنظیم برقی، گرمکن، تهویه و زیرپایی برقی مجهز شده‌­اند. دو نمایشگر هم در پشتی صندلی‌های جلو نصب شده است، تا امکان تنظیم بسیاری بخش‌ها همچون تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب فراهم شود. سقف شیشه‌­ای هم در بالای ردیف دوم قرار دارد.

همچون سایر محصولات تویوتا، سنچوری هم به مجموعه دستیار ایمنی و راننده Safety Sense مجهز می­‌شود.

مشخصات فنی تویوتا سنچوری شاسی‌بلند 2024

تویوتا سنچری کراس‌­اور برخلاف نسخه سدان براساس پلتفرم TNGA-K شکل گرفته، که به عنوان زیرساخت تویوتا گرند هایلندر و لکسوس TX نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

سیستم تعلیق این شاسی‌بلند لوکس در محور جلو با اتصالات مک­‌فرسون و در محور عقب با اتصالات چندگانه طراحی شده است. قابلیت فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب، از دیگر ویژگی‌های این خودرو به‌شمار می­‌آید.

2024 تویوتا سنچوری شاسی‌ بلند

همچون ژاپن، تویوتا سنچری کراس‌­اور بازار چین هم به سامانه هیبرید شامل پیشرانه 3.5 لیتری V6 تنفس طبیعی و دو موتور برقی مجهز خواهد شد، که در مجموع 412 اسب­‌بخار قدرت را به گیربکس الکترومکانیکال CVT انتقال می‌دهد. مجموعه باتری این خودرو نیز 18.1 کیلووات ساعت است. شعاع حرکتی این خودرو در حالت کاملاً برقی 69 کیلومتر خواهد بود.

علاوه بر حالت Rear Comfort، چهار حالت رانندگی دیگر شامل اکو (اقتصادی)، نرمال (عادی)، اسپرت و کاستوم (سفارشی) هم برای تویوتا سنچوری پیش‌­بینی شده است.

برنامه تولید و قیمت تویوتا سنچوری شاسی‌بلند 2024

از قیمت شیجی یا همان تویوتا سنچری کراس‌­اور بازار چین اطلاعی در دسترس نیست، اما برخی رسانه­‌های چینی، به رقم 1.98 میلیون یوان (275 هزار دلار) اشاره کرده‌­اند. این خودرو در نیمه نخست 2024 به مشتریان تحویل خواهد شد. انتظار داریم که تویوتا سنچری کراس‌­اور پس از چین، در سایر کشورها عرضه شود.

تویوتا قصد دارد ماهیانه 30 دستگاه از سنچوری SUV را از طریق نمایندگی‌های منتخب خود در ژاپن و با قیمت 170 هزار دلار به فروش برساند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران