دقیقا در زمانی که فکر میکردیم دوران پیشرانه V8 هلکت به پایان رسیده، دوج از ادامه عرصه دورانگو SRT هلکت در سال 2024 خبر داده است. این شاسیبلند عضلانی ابتدا بهعنوان نسخه تولید محدود فقط برای مدل 2021 ارائه شد، اما در مدل 2023 بازگشت و حالا با خبری که دوج در اول سپتامبر اعلام نموده، لااقل برای یک سال دیگر هم تولید خواهد شد.
دوج دورانگو SRT هلکت مدل 2024 هیچ تغییری نسبت به مدل 2021 نخواهد داشت. بنابراین در زیر کاپوت همچنان با نیروگاه 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ مواجه هستیم، که 710 اسببخار قدرت تولید میکند. این در حالی است که دوج بهزودی به نصب این پیشرانه در مدلهای چارجر، چلنجر و رم TRX پایان خواهد داد. تولید چارجر و چلنجر هلکت در پایان امسال خاتمه مییابد و TRX هم پس از تولید 4 هزار دستگاه از نسخه فاینال ادیشن با خط تولید وداع میکند.
دوج فعلا قیمت دورانگو SRT هلکت مدل 2024 را اعلام نکرده است. این خودرو در مدل 2023 با قیمت 93,605 الی 104,810 دلار به فروش رسید.البته هزینه 1.595 دلاری حمل را هم باید به این ارقام اضافه کنید. اما با ادامه حیات هلکت، به نظر میرسد که عرضه دورانگو SRT 392 با پیشرانه 6.4 لیتری V8 نیز در سال 2024 ادامه یابد. این مدل هم مثل قبل، 475 اسببخار قدرت را از طریق گیربکس 8 سرعته به تمام چرخها انتقال میدهد.
تولید دوج دورانگو R/T با پیشرانه 5.7 لیتری V8 همی با 360 اسببخار قدرت نیز ادامه دارد، درحالیکه پیشرانه شش سیلندر 3.6 لیتری Pentastar با 295 اسببخار قدرت و 352 نیوتنمتر گشتاور نیز به همچنان به عنوان پیشرانه پایه، باقی میماند.
دوج دورانگو 2024 در تریمهای SXT (پایه)، GT , R/T , Citadel , SRT 392 و پرچمدار SRT هلکت به فروش میرسد.
بنابر اعلام دوج، سیستم پایش نقاط کور به صورت استاندارد به کلیه تریمها اضافه شده است، درحالیکه قابلیت شناسایی تریکر به پکیج سفارشی Trailer Tow Group اضافه شده و در صورت سفارش پکیج Tow N Go هم ظرفیت یدککشی به حدود 3950 کیلوگرم میرسد.
متخصصان نشریه motor1.com برای اطلاع از قیمت و همچنین برنامه احتمالی تولید دورانگو SRT هلکت در سالهای آینده با شرکت دوج تماس گرفتهاند، اما یک منبع آگاه در این شرکت، از اعلام جزئیات بیشتر از اطلاعیه رسمی خودداری نموده است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com