• بي‌واي‌دي يانگ ‌وانگ U6

آیرودینامیک‌‌ترین خودروی تولیدی جهان

معرفی بی وای دی یانگ ‌وانگ U6

22 شهریور 1402 15:52

بی‌ وای‌ دی برای عرضه یک سدان لوکس برقی به نام U6 آماده می­‌شود. این خودرو که در جریان کنفرانس سالیانه انجمن آیرودینامیک خودروی چین رونمایی شده است، به عنوان سومین محصول از برند یانگ ‌وانگ عرضه خواهد شد.

یانگ ‌وانگ برند لوکس نو انرژی (هیبرید و برقی) یا NEV است، که اوایل امسال توسط بی وای دی معرفی شد. اولین محصول این برند، شاسی‌بلند یانگ وانگ U8 بود، که امسال با قیمت پایه 160 هزار دلار در چین به فروش خواهد رسید.

مهندسان بی‌ وای‌ دی با طراحی سقف شیب‌دار، دستگیره‌ مخفی‌شونده درها، روکش آیرودینامیک برای چرخ‌ها، باله عقب فعال و نصب دوربین به جای آینه‌های جانبی، به ضریب درگ 0.195 برای یانگ ‌وانگ U6 دست یافته‌اند، تا این سدان برقی به آیرودینامیک‌ترین خودروی تولیدی جهان تبدیل شود. برای تمامی ده خودروی برتر در زمینه آیرودینامیک از جمله مرسدس بنز EQS، تسلا مدل S Plaid، لوسید ایر و ب ام و i7، عددی بین 0.2 تا 0.22 به ثبت رسیده است.

بی‌وای‌دی یانگ ‌وانگ U6

البته توجه داشته باشید که رقم 0.195 برای کامل‌ترین تریم یانگ ‌وانگ U6 به ثبت رسیده است، چراکه روکش رینگ‌ها و دوربین‌های جانبی در این خودرو با دریافت هزینه اضافه نصب خواهد شد.

بنابر اطلاعاتی که تاکنون در اختیار داریم، یانگ ‌وانگ U6 در دو نسخه برقی و پلاگین ساخته می­‌شود، چراکه ساختار فنی آن با هر دو سامانه مذکور، سازگار است. بنابراین یانگ ‌وانگ U6 می‌تواند از قوای محرکه مشابه با مدل‌های U8 و U9 استفاده کند، که چهار پیشرانه برقی با مجموع خروجی 1180 اسب‌بخار قدرت را در اختیار آن قرار می­‌دهد. احتمال دارد که سیستم تعلیق Disus-X هم برای این خودرو نصب شود.

فعلاً هیچ تصویر رسمی از کابین یانگ ‌وانگ U6 منتشر نشده است، ولی براساس تصاویر مخفیانه که از قبل در اختیار رسانه‌­ها قرار گرفته، وجود سه نمایشگر قطعی خواهد بود.

براساس اعلام رسانه‌های چینی قیمت این سدان لوکس چینی در حدود 800 هزار یوان (تقریبا معادل با 110 هزار دلار) تعیین خواهد شد. این رقم نه تنها از نسخه پرچمدار رقبای آلمانی، بلکه حتی از تسلا مدل S Plaid با قیمت در حدود 140 هزار دلار نیز کمتر است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران