• چري جتور شانهاي L9
  • Jetour Shanhai L9
  • چري جتور شانهاي L9

یک شاسی بلند پلاگین-هیبرید

معرفی چری جتور شانهای L9

18 آبان 1402 20:50

در ماه اکتبر، برند جتور که خود یکی از زیرمجموعه‌­های گروه چری به‌شمار می‌­آید، از تاسیس یک سری جدید به نام شانهای خبر داد، که وظیفه تولید مدل‌های برقی را برعهده خواهد گرفت. کلمه شانهای در زبان چینی به «کوه دریایی» معنا می­‌شود.

پس از شانهای L6 که برمبنای جتور X-2 شکل گرفته و درواقع همتای برقی جتور داشنگ است، حالا نوبت به شانهای L9 رسیده است، که می‌­توان آن را همتای برقی جتور X90 پلاس دانست.

جتور شانهای L9 در 14 نوامبر 2023 به صورت رسمی رونمایی خواهد شد.

طراحی جتور شانهای L9

با تغییر فرم چراغ‌های جلو، جلوپنجره و سپر جلو، نمای ظاهری شانهای L9 از همتای درون‌سوز خود متمایز شده است.

ابعاد بدنه جتور شانهای L9 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.862، 1.925، 1.784 و 2.85 متر اعلام شده است، که در مقایسه با جتور X90 پلاس، 4 میلیمتر افزایش در طول و کاهش در ارتفاع را نشان می­‌دهد.

چری جتور شانهای L9

کابین و امکانات جتور شانهای L9

فعلا تصویری از کابین شانهای L9 منتشر نشده، اما جتور از نصب 7 صندلی در این بخش خبر داده است. به نظر می‌­رسد که در این فضا هم با طرح مشابه با جتور X90 پلاس مواجه باشیم.

از رادار موج میلیمتری و چند دوربین که در اطراف بدنه جتور شانهای L9 نصب شده است، می­‌توان دریافت که این خودرو به سامانه­‌های دستیار رانندگی مجهز خواهد شد.

مشخصات فنی جتور شانهای L9

جتور شانهای L9 به سامانه هیبرید Kunpeng DHT ساخت چری مجهز شده است، که از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 156 اسب­‌بخار قدرت، یک موتور برقی و مجموعه باتری 19.43 کیلووات ساعت تشکیل می­‌شود.

مصرف سوخت ترکیبی این سامانه 1.49 لیتر در صد کیلومتر و شعاع حرکتی در حالت کاملا برقی، 84 کیلومتر اعلام شده است. توجه داشته باشید که این ارقام براساس استاندارد چینی CLTC اعلام شده و ممکن است در شرایط واقعی با اعداد متفاوتی مواجه باشید.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران