• جتور شانهاي L6
  • جتور شانهاي L6

در دو نسخه برقی و هیبرید

معرفی جتور شانهای L6

27 اسفند 1402 11:25

برند جتور به عنوان عضوی از گروه چری، در سال 2023 از برنامه عرضه مدل‌های برقی تحت سری شانهای خبر داد. در همان زمان، یک مدل کانسپت به نام شانهای L6 در نمایشگاه گوانگژو رونمایی شد، که به نظر می‌رسید نخستین محصول این برند باشد. البته لقب اولین محصول به جتور شانهای L9 رسید که درواقع نسخه هیبرید از جتور X90 پلاس است.

به هرحال اکنون تصاویر جتور شانهای L6 توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) منتشر شده است. این خودرو درواقع نسخه تغییریافته از جتور X-2 است که در نمایشگاه شانگهای 2023 معرفی شد.

طراحی جتور شانهای L6

جتور شانهای L6 با چراغ‌های زاویه‌­دار جلو، دستگیره مخفی‌شونده درها و جلوپنجره بدون منفذ، چهره‌­ای نسبتا مدرن دارد، اما حقیقت این است که با یک طراحی جدید مواجه نیستیم و می‌­توان به راحتی، جتور داشنگ یا همان فیدلیتی XB1 را شناسایی کرد، که در طراحی برخی جزئیات همچون سپرها و چراغ‌های جلو و عقب، با همتای درون‌سوز خود تفاوت دارد.

ابعاد بدنه جتور شانهای L6 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.63، 1.91، 1.684 و 2.72 متر اعلام شده است، که تقریبا تفاوتی با جتور داشنگ ندارد. بدنه این خودرو بر رینگ‌های 18، 19 و 20 اینچی استوار می‌­شود.

جتور شانهای L6

کابین و امکانات جتور شانهای L6

فعلا هیچ تصویری از کابین جتور شانهای L6 در دسترس قرار ندارد، اما می­‌توان اطمینان داشت که در این بخش هم با طرحی شبیه به داشنگ مواجه باشیم.

مشخصات فنی جتور شانهای L6

بنابر اطلاعات جدید، جتور قصد دارد شانهای L6 را در نسخه پلاگین-هیبرید (PHEV) عرضه کند. این خودرو به سامانه هیبرید C-DM چری مجهز شده است، که از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 156 اسب­‌بخار قدرت و یک پیشرانه برقی تشکیل می­‌شود. از مشخصات پیشرانه‌های برقی و مجموعه باتری اطلاعی در دسترس نیست، اما در شانهای L9، مجموع خروجی به 427 اسب‌­بخار قدرت می‌­رسد و باتری هم 19.43 کیلووات ساعت ظرفیت دارد.

در نسخه پلاگین-هیبرید از جتور داشنگ هم پیشرانه 1.5 لیتری درون‌سوز و مجموعه باتری 19.27 کیلووات ساعت نصب شده است که در مجموع، 326 اسب­‌بخار قدرت در اختیار این خودرو قرار می­‌دهد.

برنمه تولید جتور برای آینده

جتور شانهای L6 ظرف چند ماه آینده در چین عرضه خواهد شد. اطلاعات تکمیلی درباره این خودرو به زودی منتشر می­شود. جتور از زمان آغاز به‌کار خود یعنی سال 2018 تاکنون، بیش از 400 هزار دستگاه خودرو به فروش رسانده است. این برند قصد دارد تا پایان سال 2024، محصولات خود را به صورت کاملا برقی و پلاگین-هیبرید تولید کند. این برند همچنین برای معرفی سالیانه یک یا دو مدل جدید برنامه­‌ریزی کرده است، تا بتواند در تمام بخش‌های بازار شامل کراس‌­اورهای شهری، شاسی‌­بلندهای آفرودر، پیکاپ و مینی‌ون (MPV) حضور داشته باشد. برهمین اساس، سه شاسی­‌بلند بیراهه نورد در سال 2024 و یک شاسی بلند و یک پیکاپ آفرودر هم در سال 2025 توسط این برند رونمایی خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران