• بي واي دي تانگ برقي 2023

کاهش قیمت در نسخه جدید

معرفی بی‌ وای‌ دی تانگ برقی 2023

28 شهریور 1402 23:00

بی وای دی در تاریخ ۳۱ اوت، نسخه ۲۰۲۳ مدل تانگ را در چین معرفی کرد. این محصول جدیدترین سری تانگ بوده و سه مدل مختلف دارد. 

اولین نسخه، برد ۶۰۰ کیلومتری و قیمت ۳۴,۳۰۰ دلاری دارد. نسخه دوم با برد ۷۳۰ کیلومتری و قیمت ۳۷,۷۰۰ دردسترس است. سومین نسخه با برد ۶۳۵ کیلومتری و سیستم چهار چرخ  محرک همراه است و قیمت ۴۱,۱۰۰ دلاری دارد. 

ویژگی مهم نسخه جدید تانگ، کاهش قیمت آن نسبت به مدل ۲۰۲۲ است. 

بی وای دی تانگ ۲۰۲۳ با چندین ارتقا همراه است. رینگ‌های ۲۰ اینچی جدید، سیستم هوشمند کنترل بدنه Disus-C، اینترنت 5G برای همه مدل‌ها و رابط کاربری روان‌تر، از ویژگی‌های نسخه جدید است. 

ابعاد این شاسی بلند الکتریکی به ۴۹۰۰/۱۹۵۰/۱۷۲۵ میلی‌متر می‌رسد و فاصله محوری آن ۲۸۲۰ میلی‌متر است. این فضا برای مسافران و بار آن‌ها کافی است. 

تانگ ۲۰۲۳ در دو نسخه ۶ و ۷ نفره دردسترس است. وزن خودرو در هر نسخه متفاوت بوده و به ترتیب برابر ۲.۳۶، ۲.۴۴ و ۲.۵۶ تن است. 

نسخه اول که برد ۶۰۰ کیلومتری دارد، از یک موتور الکتریکی در محور جلو نیرو می‌گیرد و ۲۲۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نسخه دوم نیز یک موتور الکتریکی روی محور جلو با قدرت و گشتاور ۲۴۱اسب بخار و ۳۵۰ نیوتن‌متر دارد. 

نسخه آخر که برد ۶۳۵ کیلومتری و سیستم چهار چرخ محرک دارد، به دو موتور الکتریکی در جلو و عقب تجهیز شده است که مجموعا ۵۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد این نسخه به ۴.۴ ثانیه می‌رسد. 

هر سه نسخه تانگ، به باتری‌های Blade LFP بی وای دی مجهز شده‌اند که کاملا تضمین‌شده هستند. همه این باتری‌ها از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند و در مدت زمان ۳۰ دقیقه از شارژ ۳۰ به ۸۰ درصد می‌رسند. با ۱۰ دقیقه شارژ این باتری‌ها، می‌توانید ۱۷۳ کیلومتر  را طی کنید. 

علاوه بر تانگ تمام الکتریکی، مدل‌های تانگ پلاگین‌هیبرید نیز معرفی شدند که DM-i و DM-p نام دارند. 

قیمت تانگ‌های پلاگین هیبرید بین ۳۴,۹۷۲ تا ۴۳,۳۷۲ دلار است که نسبت به نسل قبلی آن، بیش از ۱۰ درصد کاهش قیمت داشته است. این کاهش قیمت به این دلیل اعمال شده تا خودروهای پلاگین هیبرید برای مصرف‌کنندگان به صرفه باشد. 

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران