• اکسيد اکستلانتيکس ET
  • معرفي شاسي‌بلند الکتريکي اکسيد استرا ET

نمایشگاه ژنو: کراس‌اور تمام برقی چری

معرفی اکسید اکسلانتیکس ET (استرا ET)

16 مهر 1402 09:49

رونمایی ET برقی در نمایشگاه ژنو 2023

شرکت چری، یکی از جدیدترین محصولات برقی از شرکت زیرمجموعه خود، یعنی اکسید، را در جریان نمایشگاه خودرو ژنو 2023 رونمایی کرد. این خودروی تمام برقی، تا پیش از این با نام STERRA ET شناخته می‌شد اما چری در نمایشگاه ژنو، آنرا با نام EXLANTIX ET به جهانیان معرفی کرد.

البته هنوز مشخص نیست که آیا نام این محصول، کاملا تغییر یافته یا اینکه چری، نام اکسلانتیکس را صرفا برای برخی از بازارهای صادراتی‌اش، درنظر گرفته است.

معرفی اکسید استرا ET

شاسی‌بلند تمام الکتریکی اکسید استرا ET در نمایشگاه خودرو چنگدو 2023 نمایش داده شد. اکسید زیرمجموعه‌ای رده بالا از برند چری است. این محصول قبلا نیز در نمایشگاه شانگهای نمایش داده شده بود. اما این بار فضای داخلی آن نشان داده شد. استرا ET رقیب اصلی Xpeng G9 و IM LS7 محسوب می‌شود. 

جلوپنجره بسته آن نمایانگر خودرو تمام الکتریکی است. یک نوار LED در قسمت جلویی خودرو قرار گرفته و زیر آن نشان EXEED دیده می‌شود. 

چری مشخصات فنی و پیشرانه این محصول را منتشر نکرده است. اما به احتمال قوی در دو نوع ترکیب پیشرانه ارائه می‌شود. نوع اول موتور تکی روی محور عقب بوده و نوع دوم دو موتور در بخش جلو و عقب دارد. همچنین سه ظرفیت باتری ۶۰، ۸۲ و ۱۰۰ کیلووات‌ساعتی دردسترس است. بنابراین ظرفیت پیمایش آن بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر خواهد بود‌. 

استرا ET، یک شاسی‌بلند سایز متوسط تا بزرگ است که طبق پلتفرم الکتریکی EOX ساخته شده است. برای این محصول، پنجره‌های بدون قاب، دستگیره‌های پاپ‌اوت و رینگ‌های ۲۰ و یا ۲۲ اینچی در نظر گرفته شده است. 

طراحی فضای داخلی مینیمال است و تقریبا هیچ دکمه فیزیکی‌ای دیده نمی‌شود. نمایشگر صفحه کیلومتر، صفحه نمایش کنترل مرکزی، فرمان بیضی نیمه تخت، دریچه‌های تهویه مخفی، سیستم عطرپاشی و اسپیکرهای پشت‌سری، از ویژگی‌های کابین خودرو است. 

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی مرکزی از چیپ Qualcomm Snapdragon 8155  بهره‌مند بوده و شارژر وایرلس نیز وجود دارد. 

این شاسی‌بلند الکتریکی برای ۵ سرنشین طراحی شده و تمامی صندلی‌ها با چرم، تنظیم برقی، گرم‌کن، تهویه و جای پا (تکیه‌گاه) همراه هستند. برای سرنشینان عقب نیز دریچه تهویه تعبیه شده است و تهویه مطبوع مستقل دارند. 

چری ادعا می‌کند که کابین استرا ET به فناوری 24 NVH مجهز شده است. این فناوری مربوط به کنترل صدا، لرزش و سختی کابین است و شامل آب‌بندی سه لایه درها، شیشه‌های دو لایه با ضخامت ۶ میلی‌متر و شیشه چند لایه ضد صدا برای جلو، می‌شود. 

دیدگاه کاربران