شرکت آلمانی تیونینگ Manhart که اغلب پروژههای خود را روی بهبود عملکرد محصولات مدرن متمرکز میکند، سومین پروژه از بهروزرسانی خودروهای کلاسیک خود را رونمایی کرد.
پس از رستومود کردن لانچیا Delta Integrale و بامو M30 (نسخه E30) حالا این شرکت سراغ بامو 2002tii نسخه آلپینا رفته است. در قلب این اسپرت خاطرهانگیز یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر سری M10 تعبیه شده که دریچه گاز و منیفولد را آلپینا طراحی کرده است. منهارت همچنین یک هواکش K&N و سایر بهینهسازیهای سختافزاری را که منجر به افزایش خروجی پیشرانه شده را روی آن نصب کرده است.
قدرت استاندارد این خودرو 130 اسببخار با 178 نیوتنمتر گشتاور بوده است. در حالی که پروژه جدید تیونر به قدرت 200 اسببخار نیرو و 215 نیوتنمتر گشتاور رسیده است. در حالی که این خروجی در قیاس با اسپرتهای امروزی چندان چشمگیر نیست، باید در نظر گرفت که وزن بامو فوق فقط 997 کیلوگرم است. علاوه بر تغییر روی قوای محرکه، منهارت سیستم اگزوز و ترمزهای این خودرو را نیز تغییر داده است. جالب آنکه ترمزهای جدید از روی مدل 323i نسل E1 ساخته شده است.
پیشرفتها به اینجا ختم نمیشود. منهارت برای سیستم تعلیق نیز سراغ تجهیزات حرفهای از برند Raab و KW رفته است. این بهینهسازی باعث شده تا 2002tii هندلینگ فوقالعاده بهتری داشته باشد. همچنین برای این خودرو از لاستیکهای 214.50 میلیمتری 16 اینچی برای محور جلو و 225.40 میلیمتری 16 اینچی برای محور عقب استفاده شده است. دست آخر بد نیست بدانید قیمت این خودرو 159 هزار دلار است.
نویسنده : نیما حدادی
منبع : motor1.com