• آئودي RS اي-ترون نسخه آيس ريس اديشن

هدیه 40 سالگی آئودی اسپرت

آئودی RS ای-ترون نسخه آیس ریس ادیشن

30 شهریور 1402 14:00

شرکت آئودی نسخه Ice Race Edition از مدل RS E-Tron را به مناسبت 40 سالگی آئودی اسپرت (Audi Sport GmbH) معرفی کرده است.

آئودی RS E-Tron جی‌­تی آیس ریس ادیشن براساس خودروی مفهومی با نام مشابه شکل گرفته که در مارس 2023 رونمایی شد. بدنه این خودرو با نقره‌ای Florett متالیک تزئین گردیده اما یک روکش نازک شفاف با الگوهای هندسی، نمایی 3 بعدی ایجاد کرده که به قول آئودی، کریستال‌های یخ را تداعی می‌­کند. جزئیات بنفش رنگ در نقاط مختلف و رینگ‌های 21 اینچی 5 پره به رنگ مشکی، از ایجاد یکنواختی بصری جلوگیری کرده است.

صندلی‌ها با چرم نقره‌­ای و مشکی و البته دوخت بنفش، روکش شده درحالیکه سایر بخش‌ها با مشکی تزئین شده است. روکش چرم و آلکانترا برای فرمان، شماره سریال تولید از مجموع 99 دستکاه در کنار نمایشگر، نورپردازی بنفش و نشان‌های RS و Audi Exclusive روی کف‌پوش‌ها، از دیگر ویژگی‌های این بخش بشمار می­‌آید.

آئودی RS E-Tron جی­‌تی آیس ریس ادیشن، از نظر فنی تفاوتی با نسخه استاندارد ندارد. روی هریک از محورهای این خودرو، یک موتور برقی نصب شده تا در مجموع، 590 اسب­بخار قدرت در اختیار آن قرار گیرد. این رقم به صورت موقت به 637 اسب­بخار افزایش می­یابد. شتاب صفر تا 96 و حداکثر سرعت نیز به ترتیب 3.1 ثانیه و 372 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

آقای کریستوفر کرونر به عنوان طراح ارشد رنگ و تریم در شرکت آئودی، اعتقاد دارد که آیس ریس ادیشن، می‌­تواند روح گذشته اتومبیلرانی را به آینده منتقل کند. آئودی قصد دارد تنها 99 دستگاه از این مدل منحصربه فرد را در اروپا عرضه کند. قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده است.

گفتنی است نسخه 2024 آئودی RS E-Tron در ایالات متحده، با چند بروزرسانی از جمله تغییراتی در سامانه فرمان و نورپردازی LED کابین و پوشش داخلی درها، عرضه شده است. در تریم پرستیژ، چیدمان ماتریسی چراغ‌های LED و روکش دینامیکا در بخش بالایی داشبورد هم اضافه می‌­شود.

نویسنده : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران