شرکت آئودی با معرفی RS Q e-tron، توانایی خود برای ساخت یک آفرودر برقی را به معرض نمایش گذاشت. کسب پیروزی در Desert Challenge ابوظبی در مارس 2022 توسط این خودرو، جایی برای شک و شبهه در مورد تواناییهای آن باقی نگذاشت. اکنون آئودی با استفاده از تجربیات قبلی، RS Q e-tron E2 را برای حضور در رالی داکار آماده کرده است.
”حتی یک قطعه از بدنه مدل قبلی هم در E2 مورد استفاده قرار نگرفته است.“در نگاه نخست تشخیص تفاوتهای RS Q e-tron E2 با مدل قبلی آسان نیست، مخصوصاً که ترکیب رنگی خاکستری و نارنجی و هواکش سقفی، بدون تغییر مانده، اما واقعیت این است که E2 از بدنه کاملاً جدید بهرهمند شده است.
سرپرست طراحی خودروهای RS Q e-tron یعنی Axel Löffler نیز اظهار داشته که حتی یک قطعه از بدنه مدل قبلی هم در E2 مورد استفاده قرار نگرفته است.
طراحی گلگیرها با فاصله زیاد از چرخها، نصب قطعاتی برای حفاظت شیشههای جانبی از پرتاب سنگ و کاهش ارتفاع شیشههای جانبی، کاهش وزن و بهبود آیرودینامیک RS Q e-tron E2 را به همراه آورده است.
فرم قایق مانند بدنه RS Q e-tron E2، ضریب درگ را به میزان 15 درصد کاهش داده است، که به معنای کاهش مصرف انرژی خواهد بود. هرچند که حداکثر سرعت به صورت الکترونیکی به 170 کیلومتر برساعت محدود شده است.
در زیر کاپوت آئودی RS Q e-tron E2 دو موتور برقی و یک پیشرانه بنزینسوز نصب شده که دومی، تنها به عنوان شارژر موتورهای برقی عمل میکند. به منظور کاهش مصرف، برخی از مدارها حذف شده است.
دادههای مسیر و عملکردهای خودرو همچون محدودکننده سرعت، در چهار حالت و از طریق دو نمایشگر به اطلاع راننده و سرنشین میرسد.
نخستین نمونه از آئودی RS Q e-tron E2 در ماه اکتبر و در مسابقه رالی مراکش حاضر خواهد شد. اگر همه چیز مطابق برنامه پیش برود، این خودرو در رالی داکار 2023 نیز حضور پیدا میکند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com