• کراس‌اور برقي ونوسيا VX6
  • کراس‌اور برقي ونوسيا VX6
  • کراس‌اور برقي ونوسيا VX6
  • کراس‌اور برقي ونوسيا VX6
  • کراس‌اور برقي ونوسيا VX6
  • کراس‌اور برقي ونوسيا VX6
  • کراس‌اور برقي ونوسيا VX6

تلاش برای بهبود وضعیت

معرفی ونوسیا VX6

6 مهر 1402 19:26

برند ونوسیا در سال 2010 و تحت شراکت نیسان و دانگ فنگ تاسیس شد، اما نخستین محصول آن پس از دو سال به بازار آمد. تولیدات این برند در ابتدا فقط به نسخه تغییر یافته از محصولات نیسان محدود بود، اما مدل‌های مستقل هم کم کم از راه رسیدند.

ونوسیا حتی به عرصه ساخت خودروهای برقی هم قدم گذاشته است، اما این اقدام هم برای موفقیت کافی نبوده چراکه براساس اعلام BestSellingCarsBlog، فروش این برند در 8 ماه نخست سال 2023 با کاهش 34 درصدی نسبت به سال قبل به 43,777 دستگاه رسیده است، تا زنگ هشدار برای ونوسیا به صدا دربیاید.

این برند چینی پس از معرفی نسخه هیبرید از وی-آنلاین، اکنون یک مدل کاملا جدید به نام VX6 را معرفی کرده است. ونوسیا VX6 که براساس کانسپت Ve شکل گرفته، به عنوان یک کراس‌­اور معرفی شده است، هرچند که ظاهر آن به خودروهای مینی­ ون بیشتر شباهت دارد.

کراس‌اور برقی ونوسیا VX6

چراغ‌های دو قسمتی جلو، دستگیره مخفی‌شونده درها، چراغ سرتاسری عقب با گرافیک V و فرم ستون انتهایی، از مهمترین ویژگی‌های ظاهری ونوسیا VX6 به شمار می­‌آید.

فعلا تصویری از فضای کابین ونوسیا VX6 در دسترس نیست، اما براساس تصاویر موجود می‌­توان دو نمایشگر دیجیتال را تشخیص داد.

ونوسیا از اعلام مشخصات فنی VX6 خودداری نموده است، ولی براساس مدارک وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT)، می‌­توان از برخی موارد آگاه شد. در این مدارک، ابعاد بدنه ونوسیا VX6 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.658، 1.89، 1.656 و 2.85 متر اعلام شده است.

کراس‌اور برقی ونوسیا VX6

این مستندات از نصب یک پیشرانه برقی با 218 اسب‌­بخار قدرت و مجموعه باتری ساخت CATL با ظرفیت نامعلوم در ونوسیا VX6 خبر می­‌دهد. حداکثر سرعت این خودرو نیز 165 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

انتظار داریم که ونوسیا VX6 تا قبل از پایان سال جاری رونمایی شود. همزمان با معرفی اولیه این خودرو، ونوسیا اعلام نموده است، که هیچ‌کدام از محصولات جدید این برند به پیشرانه درون‌سوز مجهز نخواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران