برند ونوسیا در سال 2010 و تحت شراکت نیسان و دانگ فنگ تاسیس شد، اما نخستین محصول آن پس از دو سال به بازار آمد. تولیدات این برند در ابتدا فقط به نسخه تغییر یافته از محصولات نیسان محدود بود، اما مدلهای مستقل هم کم کم از راه رسیدند.
ونوسیا حتی به عرصه ساخت خودروهای برقی هم قدم گذاشته است، اما این اقدام هم برای موفقیت کافی نبوده چراکه براساس اعلام BestSellingCarsBlog، فروش این برند در 8 ماه نخست سال 2023 با کاهش 34 درصدی نسبت به سال قبل به 43,777 دستگاه رسیده است، تا زنگ هشدار برای ونوسیا به صدا دربیاید.
این برند چینی پس از معرفی نسخه هیبرید از وی-آنلاین، اکنون یک مدل کاملا جدید به نام VX6 را معرفی کرده است. ونوسیا VX6 که براساس کانسپت Ve شکل گرفته، به عنوان یک کراساور معرفی شده است، هرچند که ظاهر آن به خودروهای مینی ون بیشتر شباهت دارد.
چراغهای دو قسمتی جلو، دستگیره مخفیشونده درها، چراغ سرتاسری عقب با گرافیک V و فرم ستون انتهایی، از مهمترین ویژگیهای ظاهری ونوسیا VX6 به شمار میآید.
فعلا تصویری از فضای کابین ونوسیا VX6 در دسترس نیست، اما براساس تصاویر موجود میتوان دو نمایشگر دیجیتال را تشخیص داد.
ونوسیا از اعلام مشخصات فنی VX6 خودداری نموده است، ولی براساس مدارک وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT)، میتوان از برخی موارد آگاه شد. در این مدارک، ابعاد بدنه ونوسیا VX6 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.658، 1.89، 1.656 و 2.85 متر اعلام شده است.
این مستندات از نصب یک پیشرانه برقی با 218 اسببخار قدرت و مجموعه باتری ساخت CATL با ظرفیت نامعلوم در ونوسیا VX6 خبر میدهد. حداکثر سرعت این خودرو نیز 165 کیلومتر برساعت اعلام شده است.
انتظار داریم که ونوسیا VX6 تا قبل از پایان سال جاری رونمایی شود. همزمان با معرفی اولیه این خودرو، ونوسیا اعلام نموده است، که هیچکدام از محصولات جدید این برند به پیشرانه درونسوز مجهز نخواهد شد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : kolesa.ru