بیش از صد دستگاه خودروی کلاسیک در سعدآباد

گردهمایی خودروهای کلاسیک به مناسبت روز گردشگری

9 مهر 1402 17:59

27 سپتامبر روز جهانی گردشگری بود و به همین مناسبت، انجمن وسایل نقلیه تاریخی، همایشی را در کاخ سعدآباد تدارک دید تا بیش از صد دستگاه خودرو کلاسیک گرد هم آیند. این همایش در روز جمعه مورخ 7 مهرماه برگزار شد و عموم مردم با حضور در محوطه کاخ، توانستند خودروهای کلاسیک متنوعی را از نزدیک بازدید کرده و با مالکان آن‌ها معاشرت کنند.

خودروهای کلاسیک عضو انجمن وسایل نقلیه تاریخی، از حوالی ساعت 10 صبح وارد محوطه سعدآباد شدند و به ترتیب کنار یکدیگر قرار گرفتند. در بدو ورود، با خودروهای شاسی‌بلند غول پیکر آمریکایی، نظیر شورولت بلیزر، رو به رو شدیم که در ادامه آن‌ها، سایر کلاس‌های خودروهای آمریکایی دیده می‌شدند. در این بخش، دو دستگاه پونتیاک ترنس‌ام با رنگ‌های قرمز و زرد جلب توجه می‌کردند.

در همین حین، یک دستگاه ایمپالا مدل 1964 نیز وارد محوطه شد و لاین آمریکایی را متنوع‌تر و جذاب‌تر کرد. چند دستگاه دوج رم نیز بعدا به این مجموعه اضافه شدند.

رو به روی آمریکایی‌های بزرگ و کشیده، مرسدس‌بنزهای کلاسیک با مدل‌ها و رنگ‌های مختلف کنار یکدیگر قرار گرفته بودند. در این همایش، ب‌ام‌و‌های کلاسیک نیز شرکت کردند، که تعداد آن‌ها بسیار کم‌تر از آمریکایی‌ها و مرسدس‌بنزها بود.

علاوه بر این خودروهای زیبا و ارزشمند، تعداد زیادی پیکان با رنگ‌های مختلف و متفاوت همانند مدادرنگی کنار یکدیگر چیده شده و بیش‌ترین تنوع رنگ را در این همایش به خود اختصاص داده بودند.

در محوطه بعدی و در مسیر کاخ ملت، چندین دستگاه فولکس‌واگن بیتل با رنگ‌های آبی، کرم، قرمز، زرد، نارنجی و ... حضور داشتند. یکی از آن‌ها به سبک «رت» طراحی شده بود که ظاهر متفاوتش برای بازدیدکنندگان جالب به نظر می‌رسید.

در ادامه این مسیر، دوباره چند دستگاه مرسدس‌بنز دیدیم و در نهایت، به تعدادی خودرو خاص که جلوی پله‌های کاخ ملت پارک شده بودند رسیدیم. دو دستگاه شورولت کوروت C3، یک دستگاه فورد موستانگ، یک دستگاه پونتیاک فایربرد، دو دستگاه جگوار، یک دستگاه فورد تاندربرد 1959، یک دستگاه سیتروئن DS و ...  در این محوطه قرار گرفته بودند. قدیمی‌ترین خودرویی که در این رویداد حضور داشت، مربوط به دهه 50 میلادی بود.

این همایش تا حوالی ظهر ادامه داشت و بازدیدکنندگان، عکاسان، خبرنگاران و ... به طور شایسته‌ای از آن استقبال کردند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

نویسنده : مریم سادات نوری

منبع : باما

دیدگاه کاربران