• کاديلاک CT5V بلک وينگ هنسي H1000

سریع‌ترین سدان لوکس با موتور احتراقی در جهان

معرفی هنسی H1000

10 مهر 1402 17:52

شرکت تیونینگ هنسی، رسما ارتقای کادیلاک CT5-V  بلک‌وینگ را آغاز  و این پکیج را H1000 نام‌گذاری کرده است. نصب این پکیج باعث شده است، تا قدرت فوق‌العاده‌ای به این سدان اضافه شود.

پیشرانه استاندارد CT5-V بلک‌وینگ، از نوع V8 بوده که ۶.۲ لیتر حجم دارد و خروجی آن به ۶۶۸ اسب بخار قدرت و ۸۹۳ نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. برای گیربکس آن نیز دو گزینه ۶ سرعته دستی و یا ۱۰ سرعته اتوماتیک در دسترس است. شتاب هر دو نسخه به ۳.۵ ثانیه می‌رسد و حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر برساعت است.

اعداد و ارقام ذکر شده، برای چنین سدانی کافی به نظر می‌رسد؛ اما هنسی خروجی بیش‌تری را از CT5-V بلک وینگ می‌خواهد و بنابراین پیشرانه LT4 V8 را کاملا اصلاح کرده است. سرسیلندرها و دریچه‌های ورودی و خروجی اصلاح و میله‌های فشار نصب شده است.

برای این مدل کادیلاک، مبدل‌های حرارتی بزرگ و هدرز استیل ضدزنگ در نظر گرفته شده است. برای اطمینان از هماهنگ بودن تغییرات، ECU خودرو به طور سفارشی کالیبراسیون شده است.

نتیجه این تغییرات و اصلاحات، ۱۰۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۳۰۹ نیوتن‌متر گشتاور است. هنسی آزمایشات داینو را روی اولین کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ H1000 انجام داده است. این خودرو با رنگ آبی چشمگیری پوشیده شده بود و ۸۴۱ اسب‌بخار قدرت و ۱۰۳۷ نیوتن متر گشتاور را به چرخ های عقب منتقل می کرد.

هنسی می‌گوید که  CT5-V بلک وینگ اصلاح شده می‌تواند در مدت زمان ۲.۵ ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد. بنابراین مسافت یک چهارم مایل را در مدت زمان ۱۰.۱ ثانیه طی می‌کند. حداکثر سرعت آن نیز بیش از ۳۳۰ کیلومتر برساعت است.

جان هنسی، رئیس شرکت تیونینگ هنسی، در این باره توضیح داده است: «کادیلاک CT5-V بلک وینگ به پیشرانه LT4 سوپرشارژ جنرال موتورز مجهز شده، که یکی از گزینه‌های این شرکت برای ارتقای EXORCIST بوده است. قدرت این پیشرانه را می‌توان بدون تاثیر بر قابلیت رانندگی بهبود داد. اکنون این خودرو با پکیج H1000، سریع‌ترین سدان لوکس با موتور احتراقی در جهان است.»

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران