• LUCANO 7 لوکانو 7
  • LUCANO 7 لوکانو 7
  • LUCANO 7 لوکانو 7
  • LUCANO 7 لوکانو 7
  • بررسي لوکانو L7 گروه ماموت
  • LUCANO 7 لوکانو 7
  • LUCANO 7 لوکانو 7
  • LUCANO 7 لوکانو 7
  • LUCANO 7 لوکانو 7
  • LUCANO 7 لوکانو 7
  • LUCANO 7 لوکانو 7
  • لوکانو ال 7 ماموت خودرو

تحویل نخستین سری به مشتریان

بررسی لوکانو ال 7 در ایران (Lucano L7)

25 اسفند 1403 08:16

تحویل نخستین سری لوکانو 7 به مشتریان

لوکانو در مراسمی رسمی که در محل شهرک صنعتی ماموت برگزار شد، نخستین سری از خودروهای لوکانو L7 را به مشتریان تحویل داد. این خودرو نخستین SUV تولیدی لوکانو به عنوان زیر برند شرکت مکث‌موتور محسوب می‌شود که 27 بهمن‌ماه 1403 به صورت رسمی رونمایی شده و فروش آن آغاز شد.

در این مراسم که با حضور مدیران ارشد مجموعه لوکانو و شماری از مشتریان L7 برگزار می‌شد، وحید حقی قائم‌مقام مدیرعامل مکث‌موتور طی سخنرانی‌ای در تشریح چشم‌اندازهای آتی این مجموعه برای مشتریان عنوان کرد: امروز ما تنها برای تحویل یک خودرو گرد هم نیامده‌ایم، بلکه کنار هم هستیم تا از ارائه یک چشم‌انداز صحبت کنیم.

او در ادامه گفت: این چشم‌انداز با ایده جسورانه خلق برندی آغاز شده است که مظهر قدرت، ظرافت و ماجراجویی است. این برند برای کسانی ساخته شده است که جسارت این را دارند که فراتر از محدودیت‌ها، انتظارات و فراتر از کلاسیک حرکت کنند.

سیستم پیشرفته کمک‌راننده (ADAS) در میان ویژگی‌های متعدد لوکانو L7 صدرنشین فهرست محبوب‌ترین آیتم‌های این خودروی خاص برای مشتریان بود. 

مشخصات لوکانو L7

لوکانو L7 به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ TGDi مجهز شده است، که ۱۹۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه مرطوب (WDCT) ساخت Getrag متصل شده است، که نیروی تولیدی را به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌کند.

L7 با موتور توربوشارژ ۱.۶ TGDI خود، قدرتی معادل ۱۴۵ کیلووات تولید می‌کند و همراه با جعبه‌دنده دوکلاچه ۷ سرعته Wet DCT، انتقال قدرتی سریع و روان را برای شما به ارمغان می‌آورد. در عین حال، این خودرو با عبور از آزمون WLTC (تست جهانی برای ارزیابی مصرف سوخت و انتشار آلاینده‌های خودروهای سبک)، در حالت AWD معادل ۷.۴۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف می‌کند.

آیا لوکانو یک خودروی آفرودی است؟

سیستم تمام چرخ محرک لوکانو به همراه ۷ حالت رانندگی امکان خروج از آسفالت را به شما می‌دهد. اما مهم‌ترین مساله برای یک خودروی آفرود یا بیراهه‌نورد مجهز بودن به اسکلت و شاسی قوی است. عموم خودروهای بیراهه‌نورد مجهز به شاسی مستقل نردبانی هستند، اما در این میان خودروهایی مانند پاجرو نسل ۴ (V80) هم با ساختار یک‌پارچه مناسب بیراهه‌نوردی هستند، که به لطف قطعات تقویتی نصب شده در زیر خودرو این قابلیت را به دست آورده‌اند.

لوکانو هیچ‌کدام از این شرایط را ندارد! پس ممکن است شما را به لطف سیستم تمام چرخ محرکش در مسیر خاکی یا در اندکی گل به خوبی همراهی کند، اما پیشنهاد می‌شود خودرویتان را در شرایط سخت بیرون جاده‌ای قرار ندهید. البته در نگاهی به ظاهر این خودرو زاویه خروج ۲۹ درجه و زاویه ورود ۲۱ درجه گویای این مساله است، که لوکانو L7 برای جاده طراحی شده.

یکی از دلایل اصلی موفقیت لوکانو L7 را می‌توان ادغام سیستم هوشمند رانندگی در تمام جاده‌ها (ARDIS) نام برد، که به طور ویژه و مستقل برای این خودرو توسعه یافته است. این سیستم هوشمند به دقت تمام نیازهای رانندگان آفرود را درک کرده و به آن‌ها این امکان را می‌دهد که در هر شرایط جاده‌ای، از پیچیده‌ترین مسیرها تا دشوارترین زمین‌ها، به راحتی حرکت کنند. 

سیستم هوشمند رانندگی در تمام جاده‌ها (ARDIS)، که به ۷ حالت رانندگی مختلف (شنی، برفی، گلی، آفرود و غیره) مجهز است، تضمین می‌کند که در هر شرایط جاده‌ای سخت، خودرو با توزیع هوشمند قدرت و کنترل کشش، پایداری و تعادل خود را حفظ کند.

در عبور از بیابان‌ها، سیستم ARDIS با بهینه‌سازی خروجی قدرت، از فرو رفتن چرخ‌ها در شن‌های نرم جلوگیری کرده و به رانندگان این امکان را می‌دهد که با اطمینان به حرکت خود ادامه دهند:

1. در شرایط بارانی و گلی، سیستم با تنظیم دقیق کشش، راندمان بازیافت را افزایش می‌دهد و سفرهای آفرود را ایمن‌تر می‌کند.

2. در مناطق کوهستانی پوشیده از برف، حالت برفی (Snow Mode) به‌طور قابل توجهی کشش لاستیک‌ها را افزایش داده و از ثابت ماندن خودرو در مسیر خود اطمینان حاصل می‌کند.

لوکانو L7 مجهز به سیستم AWD هوشمند

شایان ذکر است که L7 به سیستم AWD (تمام چرخ متحرک) مجهز است، به این معنی که تمامی چهار چرخ می‌توانند بر اساس شرایط رانندگی، قدرت را به طور یکنواخت توزیع کنند. در مقایسه با سیستم‌های محرک جلو یا محرک عقب سنتی، این سیستم کشش و پایداری بهتری در شرایط پیچیده ارائه می‌دهد. به‌ویژه در سطوح لغزنده، گلی یا برفی، این سیستم به رانندگان کمک می‌کند تا از لغزش جلوگیری کنند و سواری نرم‌تری را تضمین می‌کنند.

لوکانو L7 به سیستم IPB بوش (بهبود عملکرد سیستم‌های ترمز و کنترل) مجهز است، که زمان پاسخ‌دهی را به کمتر از ۰.۱ ثانیه کاهش می‌دهد. علاوه‌براین، سیستم ARDIS به شبیه‌سازی قفل دیفرانسیل پرداخته و توانایی خودرو را برای بازیابی از شرایط سخت افزایش می‌دهد.

با گشتاور حداکثر محور عقب ۳۰۰۰ نیوتن‌متر و زاویه‌های ورود و خروج به ترتیب  ̊۲۱ و  ̊ ۲۹، لوکانو L7 به‌راحتی از پس شیب‌های تند، سطوح لغزنده و زمین‌های شنی برمی‌آید. این ویژگی‌ها به خودرو این امکان را می‌دهند که در سخت‌ترین شرایط، مانند کویر داغ یا مسیرهای گلی، پایداری خود را حفظ کرده و مسیر خود را به‌راحتی ادامه دهد.

با عمق عبور از آب تا ۶۰۰ میلی‌متر، L7 قادر است به راحتی از جریان‌های آب یا جاده‌های سیلابی که در فصل بارندگی به وجود می‌آید عبور کند. این ویژگی‌های مقاوم و منحصربه‌فرد به راننده اطمینان می‌دهند که L7 نه تنها در آفرود یک همراه بی‌رقیب است، بلکه می‌تواند با اعتماد به نفس از زمین‌های سخت و پیچیده عبور کند و  به همراهش این اطمینان را ببخشد که هیچ چالشی برایش ناتمام نخواهد ماند.

عملکرد شهری لوکانو L7

به طور کلی فرای تبلیغات انجام شده برای این خودرو به عنوان یک آفرودر،‌ لوکانو ممکن است در شهر کاربری مطلوب‌تری داشته باشد. از شتاب صفر تا صد ۸ ثانیه‌ای لوکانو گرفته تا مصرف سوخت تقریبا ۷.۵ لیتری به ازای هر صد کیلومتر در کنار کروز کنترل تطبیقی و حرکت خودکار بین خطوط می‌توان برداشت کرد، که احتمالا در شهر شما را متوجه دردسر زیادی نمی‌کند و آسایش معقولی در اختیارتان خواهد گذاشت. امکان تست درایو با این خودرو توسط نمایندگی فراهم شده است، پس اگر واقعا قصد خرید خودروی کراس‌اوری مونتاژی را دارید بهتر است خودتان تجربه‌ رانندگی با آن را داشته باشید.

اما به طور کلی ساختار زیربندی و تعلیق لوکانو به سمت خودروهای شهری بیش‌تر متمایل است،‌ که امری منطقی برای خودرویی که خواهر تیگو ۷ پرومکس است به حساب می‌آید. سیستم تمام‌چرخ محرک پایداری معقولی در سطوح لغزنده به شما می‌دهد و نسبت به کراس‌اورهای تک دیفرانسیل سر پیچ‌های جاده لوکانو را قابل اعتمادتر کرده.

ایمنی و امکانات لوکانو L7

نمایشگر ۱۴.۸ اینچی برای کنترل مولتی مدیا، دسترسی به تنظیمات و البته برای تنظیم تهویه به سبک بسیاری از خودروهای این سال‌ها در لوکانو دیده می‌شود. سیستم صوتی لوکانو با برند Sony مزین شده است،‌ که احتمالا طراحی شرکت سونی بوده و دارای ۸ اسپیکر است.

لوکانو مجهز به سیستم خودران سطح ۲.۵،‌ حرکت خودکار بین خطوط و کروز کنترل تطبیقی است، که به واسطه‌ نصب ۱۹ سیستم پایش جاده عمل می‌کنند و به رادار تصادف از جلو و هشدار تصادف از عقب هم مجهز است. در کنار دوربین ۳۶۰ درجه‌ای که به واسطه‌ نمایش زیر خودرو، به سبک رنجرور، دوربین ۵۴۰ درجه نام‌گذاری شده است.

از دیگر امکانات لوکانو می‌توان به سیستم تصویربرداری پانوراما، ۱۹ سامانه‌ کمکی رانندگی، و سیستم شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی و چیپ‌ست اسنپ دراگون ۸۱۵۵ اشاره کرد.

 

نکته قابل توجه این است که L7 با معرفی مفهوم کابین سبز Pure Cube، تجربه‌ای سالم و ایمن را در داخل خودرو فراهم می‌کند. این خودرو با بهره‌گیری از مدیریت هوای AQS، ژنراتور یون منفی، فیلتر PM0.3 و سیستم خودپاکسازی کابین، آلودگی‌ها را به‌طور کامل حذف کرده و محیطی با هوای تازه و شفاف، همچون فضای یک جنگل را برای سرنشینان فراهم می‌آورد.

 

صندوق بزرگ ۱۳۳۵ لیتری آن تقریباً تمامی سناریوهای استفاده را پوشش می‌دهد. با تاشدن صندلی‌های عقب، این خودرو قادر است یک تشک دو نفره به ابعاد ۱۸۶۰*۹۷۰ میلی‌متر را جای دهد، به‌طوری که L7 هم می‌تواند بارگیری کند و هم به راحتی برای استراحت مناسب باشد.

عملکرد ایمنی لوکانو L7

خودروی LUCANO L7 که نخستین مدل از برند لوکانو محسوب می‌شود، به‌تازگی در بازار ایران عرضه شده است. این خودرو بر اساس استانداردهای جهانی پنج‌ستاره ایمنی طراحی شده و عملکرد بسیار خوبی در بخش‌های مختلف ایمنی داشته است

طراحی بدنه و مقاومت ساختاری

طبق اطلاعات رسمی، L7  دارای ساختار «محفظه‌ی جذب ضربه» است که همزمان وزن سبک و مقاومت بالایی دارد. در بخش جلوی خودرو، دو تیر مقاوم ضربه‌گیر قرار داده شده که در کنار بدنه‌ای با پنج ستون عمودی و سه تیرعرضی، هنگام تصادف انرژی ضربه را به‌خوبی پخش کرده و شدت آسیب به کابین سرنشینان را کاهش می‌دهد.

همچنین، بیش از ۸۰% از بدنه این خودرو از فولاد مقاوم ساخته شده است که باعث استحکام بالامی شود و ایمنی بیشتری را فراهم می‌کند. سقف خودرو توان تحمل فشاری معادل ۵.۱۱ برابر وزن خود را دارد و میزان سختی پیچشی بدنه ۲۳,۰۰۰ نیوتن‌متر بر درجه است که نشان‌دهنده استحکام بالای آن است.

ویژگی‌های ایمنی پیشرفته و محافظت کامل

خودروی L7 از نظر ایمنی به امکانات پیشرفته‌ای مجهز شده است. این خودرو دارای ۷ کیسه هوا در قسمت‌های مختلف کابین است، که یک سیستم حفاظتی کامل را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند.

علاوه بر این، ۱۹ سیستم هوشمند کمک‌راننده (ADAS) در این خودرو تعبیه شده که می‌تواند وضعیت جاده را به‌صورت لحظه‌ای بررسی کند، خطرات احتمالی را شناسایی کرده و به راننده هشدار دهد. این سیستم‌ها همچنین در مواقع ضروری به راننده کمک می‌کنند تا از بروز تصادف جلوگیری کند و ایمنی سرنشینان را افزایش دهند. 

قیمت لوکانو L7 اعلام شد

روز شنبه مورخ 27 بهمن‌ماه 1403، طی مراسمی که با حضور رسانه‌ها برگزار گردید، قیمت رسمی لوکانو L7 نیز برای اولین‌بار اعلام شد. لوکانو L7 با قیمت قطعی 2 میلیاردو 414 میلیون تومان وارد بازار کشورمان شده و طی روزهای آینده نیز نخستین فروش رسمی آن آغاز می‌شود.

آقای امیرغفارپور، معاون فروش و بازاریابی مکث موتور، در جریان این مراسم، خبر داده که تاکنون، 30 نمایندگی لوکانو در سراسر کشور راه‌اندازی شده و طی یکماه آینده نیز تعداد آنها به 50 نمایندگی خواهد رسید. البته برنامه لوکانو، راه‌اندازی حداقل 150 نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش در 50 شهر ایران، طی 2.5 سال آینده است. همچنین طبق اعلام مدیران لوکانو، خودروی L7 دارای گارانتی هفت ساله یا 200 هزار کیلومتری است.

حضور لوکانو 7 در ششمین نمایشگاه خودرو شهر آفتاب

بهمن 1403: لوکانو در ششمین نمایشگاه خودرو تهران 1403 که از نه تا 12 بهمن در شهر آفتاب برگزار می‌شود، پذیرای علاقمندان به خودروهای این برند است. لوکانو در آستانه رونمایی از نخستین محصول از سبد محصولاتش، LUCANO L7 در سالن A6، حضور خواهد داشت و برنامه‌های متنوعی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته است.

نویسنده : باما

منبع : باما

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران
راجرز 1404/6/28
خودروهای چینی که وارد ایران میشود را می‌توان اینگونه تفسیر کرد که: ارزان وارد می‌شوند تا مصرف کننده را راغب برای خریدن کد ولی افتر مارکتی بشدت ویران کننده و شکر خورنده دارد که این هم الگویی است که خودروساز چینی به پشتوانه بازرگان ایرانی تدوین کرده است .
پاسخ
0
0
0
115058bama 1404/6/22
خداییش نباید چین رو دست کم گرفت توی هر صنعت و تکنولوژی . خودرو که جای خودشو داره . این فکر که ماشین چینیه وبدرد نمیخوره رو بریزید دور.من بیش از 5ساله تیگو 7 ie دارم و فقط هر 10 هزار تا سرویس بردمش و توی این 5 سال هیچ خرابی نداشته !!! دلم نمیاد بفروشمش از بس بی آزار بوده !!! در کنار اون رفتم لوکانو 7 خریدم 6 ماهه دارمش از هر لحاظ ماشین خوبیه . لوکانو محصول چری هست ، کلی روش سرمایه گذاری کردن . چری بیشتری سهم بازار ماشین رو توی ایران داره . اینا اومدن که بمونن نه اینکه بندازن و در برن !!!
پاسخ
0
0
0
351 1404/4/9
ولی اگه بخواییم از لحاظ قیمتی یه مقایسه ای بکنیم با خودرو های هم رده بنظرم خودرو های فونیکیس هم از لحاظ متریال و کیفیت و هم از لحاظ موتوری خیلی سر تر هستن من تیگو هشت پرو داشتم از لحاظ خدمات پس از فروش و گارانتی خیلییی راضی بودم لوکانو با این که گارانتی داره اما پیدا کردن قطعاتش خیلی سخت تر و استهلاکش بیشتره
پاسخ
1
5
2
اعتقاد 1404/6/7
سلام جناب تجربه رانندگی با لوکانو L7 را دارید؟تست های این خودرو را با 8 نفر که سختگیر ترین آنها سالار ریویوز. آخرین خودرو حتما ببینید و تفاوت متوجه بشین... متریال این خودرو عالی است کیفیت رنگ را تست کنید...... سیستم تعلیق... خوب و...
0
1
351 1404/4/9
از لحاظ زیبایی من اکستریم و ترجیح میدم خدماتشون هم خیلی بهترعه
پاسخ
0
2
1
351 1404/4/9
تیگو هشت خیلی بهتره
پاسخ
0
5
1