• کيا EV4 کانسپت
  • کيا EV4 کانسپت
  • کيا EV4 کانسپت
  • کيا EV4 کانسپت
  • کيا EV4 کانسپت
  • کيا EV4 کانسپت
  • کيا EV4 کانسپت
  • کيا EV4 کانسپت

نمایی از جانشین برقی استینگر

معرفی کیا EV4 کانسپت

22 مهر 1402 18:37

در رویداد EV Day که توسط شرکت کیا در سئول برگزار شده، علاوه بر نسخه نهایی از کیا EV5، دو خودروی کانسپت EV4 و EV3 برای نخستین بار در معرض نمایش قرار گرفته است.

در روزگاری که خودروهای سدان رو به فراموشی هستند و کیا هم مجبور شده محصول شایسته خود یعنی استینگر را از خط خارج کند، مشاهده یک کانسپت سدان می‌­تواند باعث خوشحالی باشد. درواقع کیا EV4 به میدان آمده تا با تسلا مدل 3 و مدل S، پول‌استار 2 و ب ام و i4 رقابت کند.

کیا EV4 کانسپت

طراحی کیا EV4 به سایر محصولات برقی خودروساز کره­‌ای شامل کیا EV9، کیا EV6 و مدل تازه‌وارد کیا EV5 کاملا شباهت دارد. ارتفاع خودرو چندان پایین نیست و به نظر می­‌رسد که طراحان کیا از این لحاظ، نگاهی به تویوتا کراون هیبرید داشته‌­اند. فرم بخش انتهایی بدنه هم می­‌تواند استینگر را تداعی کند. حتی می‌­توان EV4 را جانشین معنوی آن سدان قدرتمند به‌شمار آورد.

کریم حبیب مدیر بخش طراحی کیا نیز اعتقاد دارد که سابقه این شرکت در ساخت مدل‌های اسپرت همچون استینگر و استینگر GT به EV4 منتقل شده است. وی همچنین به فضای جادار کابین و محفظه بار این خودرو اشاره کرده است.

در فضای کابین با طرحی متشکل از خطوط مستقیم مواجه هستیم، که خلوت و البته کاربردی طراحی شده است. کنترل تهویه روی پنل کشویی نصب شده که در هنگام عدم نیاز، پنهان می‌­شود.

کیا EV4 کانسپت

بنابر رویه امروزی صنعت خودروسازی، ابعاد نمایشگرها رو به رشد و اندازه خروجی‌های تهویه رو به کوچکتر شدن گذاشته، امری که در کیا EV4 نیز کاملا قابل مشاهده است. طراحان این خودرو حتی از تعبیه خروجی تهویه در دو طرف داشبورد خودداری کرده­‌اند.

مسئولان کیا ضمن تایید برنامه تولید EV4، از اعلام نام بازارهای هدف این محصول خودداری کرده‌­اند. در این میان، احتمال عرضه در ایالات متحده بیش از بقیه کشورها در هاله‌­ای از ابهام قرار دارد، مخصوصا که استینگر در آن کشور مورد توجه قرار نگرفت و جدیدترین محصول کیا یعنی EV5 نیز قرار نیست در آمریکا به فروش برسد. در صورت صحت این گمانه­‌زنی­‌ها، می­توان اعلام کرد که مشتریان آمریکایی از دو محصول قابل توجه کیا محروم خواهند شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران