هیوندای قصد دارد به مسابقات رالی ربل بازگردد. این شرکت قصد دارد در مسابقات امسال با پیکاپ اصلاح شده سانتاکروز رقابت کند. بنابراین این خودرو چند ارتقای آفرودی و رنگ و طرح سفارشی دریافت کرده است.
هیوندای حداقل تغییرات را برای سانتاکروز و مسابقه ایجاد کرده است. تایرهای آفرودی ۱۷ اینچی Falken Wildpeak A/T3W به همراه کیت ارتفاع Truxxx باعث شده است، تا فاصله خودرو از سطح زمین در بخش جلو ۱.۵ و در بخش عقب ۱ اینچ افزایش یابد.
این پیکاپ صفحات اسکید و سپر سفارشی جلو دارد، که از Rally Innovations و چراغهای بزرگ کمکی پشتیبانی میکند. در قسمت بالا، کراس بار، لوازم جانبی اصلی هیوندای و نوار نور دیده میشود.
کاور این خودرو توسط بخش طراحی هیوندای آمریکای شمالی طراحی شده است. طراحی آن به عهده Matt Marble، طراح گرافیک ارشد و Kellen Gustine، طراح خارجی بوده است.
سانتاکروز در کلاس X-Cross رقابت خواهد کرد و رقیبانی مانند کیا تلوراید X-Pro دارد. این محصول کیا نیز ویژگیهایی مانند سیستم تعلیق ۱.۵ اینچی، تایرهای BFGoodrich T/A K02، رینگهای ۱۸ اینچی، دو هوک و فاصله ۱۰ اینچی از سطح زمین دارد.
البته هیوندای پیش از این با معرفی تریم XRT بر سر سختی سانتاکروز تاکید کرده بود. این نسخه گلگیرهای جدید، پله جانبی و تزئینات خارجی دارد.
این پیکاپ دو پیشرانه مختلف دارد که قویترین آن یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با خروجی ۲۸۱ اسببخار قدرت و ۶۵۹ نیوتنمتر گشتاور است. این تریم همچنین به سیستم تمام چرخ محرک و گیربکس هشت سرعته دوکلاچه مجهز شده است. نسخه بعدی، پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۹۱ اسببخار قدرت دارد.
هیوندای برای رقابت رالی ربل سال گذشته نیز سانتا کروز را در نظر گرفته بود. Jill Ciminillo و Kristin Shaw نیز دوباره برای هیوندای رانندگی میکنند. آنها سال گذشته نیز با سانتاکروز در این مسابقه شرکت کرده بودند.
مسابقه رالی ربل از سال ۲۰۱۶ برگزار میشود و یک چالش مسیریابی آفرودی برای بانوان است و شرکتکنندگان باید با قطبنما و نقشههای کاغذی رقابت کنند. اتصال به اینترنت در این مسابقه ممنوع است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : مریم سادات نوری
منبع : motor1.com