• نسخه آفرود از هيونداي سانتاکروز مخصوص رالي Rebelle

آماده حضور در رالی ربل

معرفی نسخه آفرود از هیوندای سانتاکروز

15 مهر 1401 12:12

هفتمین دور رالی Rebelle از ششم اکتبر آغاز شده است. بانوان راننده در این رقابت از صحرای کالیفرنیا و نوادا عبور کرده و با چالش‌های بیراهه‌­نوردی روبرو خواهند شد. شرکت هیوندای هم قصد دارد مدل سانتاکروز را به عنوان نماینده خود به این رقابت اعزام کند.

افزایش ارتفاع، قطعات حفاظتی در زیر بدنه، تایرهای آفرودی فالکن با رینگ‌های Gear، تنها تغییرات فنی اعمال شده بر پیکاپ هیوندای برای شرکت در این رقابت است.رنگ‌های خاکستری تیره و روشن و البته طلایی، نخستین ویژگی جالب توجه در ظاهر نماینده هیوندای است. بنابر اعلام خودروساز کره­‌ای، نقوش گرافیکی روی بدنه این خودرو که با نام Brute Squad معرفی شده، با الهام از ورزش موج­‌سواری در سواحل کالیفرنیا طراحی شده است. آفرینش لوگوی Brute Squad هم توسط خانم Jennifer Ciminillo انجام شده است.

افزایش ارتفاع، قطعات حفاظتی در زیر بدنه، تایرهای آفرودی فالکن با رینگ‌های Gear، تنها تغییرات فنی اعمال شده بر پیکاپ هیوندای برای شرکت در این رقابت است. برای آمادگی بیشتر در برابر اتفاقات ناگهانی، بیل و تایر زاپاس در بخش بار قرار گرفته و چراغ‌های اضافه نیز روی سقف و سپر جلو نصب شده است.

نسخه آفرود از هیوندای سانتاکروز مخصوص رالی Rebelle

به طور رسمی اعلام نشده که هیوندای سانتاکروز حاضر در رالی Rebelle، براساس کدام تریم از این خودرو شکل گرفته است، ولی به نظر می‌­رسد با نمونه­‌ای از تریم SEL Premium مواجه هستیم، که البته از نظر فنی دچار تغییر خاصی نشده است. بنابراین انتظار داریم که پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری توربوشارژ با 281 اسب­‌بخار قدرت و 422 نیوتن‌متر گشتاور، گیربکس 8 سرعته دوکلاچه اتوماتیک و سامانه چهارچرخ محرک را در این مدل شاهد باشیم. البته اگر نمونه موردنظر از تریم SEL باشد، پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی با 191 اسب‌­بخار قدرت و احتمالاً سامانه چهارچرخ محرک را به همراه خواهد داشت.

رالی Rebelle نه تنها بر سرعت خودروها بلکه بر دریافت امتیازات لازم در شرایط مختلف تمرکز دارد. یکی از مهمترین چالش‌های این مسابقه، الزام شرکت­‌کنندگان به استفاده از لوازم قدیمی مسیریابی همچون نقشه و قطب‌نماست که برای رسیدن به مکان‌های مشخص در مسیری به طول بیش از 2400 کیلومتر در مدت 8 روز استفاده خواهد شد.

نسخه آفرود از هیوندای سانتاکروز مخصوص رالی Rebelle

دو خبرنگار باسابقه حوزه خودرو یعنی Jill Ciminillo و Kristin Shaw، در رالی Rebelle هدایت هیوندای سانتاکروز را بر عهده خواهند داشت. شرکت کنندگان رالی Rebelle در ششم اکتبر از نقطه شروع این رقابت یعنی ساحل دریاچه North Lake Tahoe ، کار خود را آغاز می­‌کنند.

دیدگاه کاربران