• مرسدس بنز GLE53 هيبريد

قوی‌تر و سریع‌تر

معرفی مرسدس بنز GLE53 هیبرید

2 آبان 1402 18:33

مرسدس بنز اوایل سال جاری نسخه فیس‌لیفت GLE را معرفی کرد. نسخه AMG Lite، به یک توربوشارژ بزرگ‌تر تجهیز شده است، که گشتاور را به ۵۶۰ نیوتن‌متر می‌رساند. البته قدرت خروجی روی همان ۴۲۹ اسب‌بخار باقی مانده است. حال 9 ماه پس از معرفی این خودرو، GLE 53 شخصیت کاملا متفاوتی را ارائه داده است. نسخه پلاگین هیبرید این خودرو امسال در اروپا عرضه خواهد شد و در سال ۲۰۲۵ به آمریکا می‌رسد‌.

برخلاف C63، پیشرانه احتراقی نسخه پلاگین هیبرید کوچک‌تر نشده است. همان نیروگاه شش سیلندر خطی توربوشارژ با حجم 3 لیتر باقی مانده و با یک موتور الکتریکی ۱۳۴ اسب‌بخاری همراه شده است. بنابراین مجموع خروجی به ۵۳۶ اسب‌بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن‌متر گشتار می‌رسد.

مرسدس بنز GLE53 هیبرید

با توجه به افزایش قدرت و توان خودرو، شتاب آن نیز تحت تاثیر قرار گرفته است. اکنون در مدت زمان ۴.۶ ثانیه از صفر به 100 کیلومتر برساعت می‌رسد، که نسبت به نسخه احتراقی 0.3 ثانیه سریع‌تر است.

مرسدس اشاره کرده که مشتریان می‌توانند بدون مصرف بنزین به سرعت ۱۴۰ کیلومتر برساعت برسند. البته برد حالت تمام الکتریکی به ۸۶ کیلومتر می‌رسد و نسخه کوپه نیز ۸۷ کیلومتر است.

مرسدس بنز GLE53 هیبرید

مرسدس هر دو نوع بدنه را با پیشرانه پلاگین هیبرید ارائه می‌دهد. مرسدس GLE53 هیبرید بر رینگ‌های ۲۱ اینچی سوار شده که به ترمزهای AMG با دیسک جلو ۴۰۰ میلی‌متری و کالیپرهای شش پیستونه و همچنین دیسک عقب ۳۷۰ میلی‌متری با کالیپر تک پیستونی مجهز شده است. برخی تغییرات جزئی در ظاهر خودرو و سیستم اطلاعات آن دیده می‌شود.

می‌توان استدلال کرد که معرفی GLE53 هیبرید، به معنی آن است که E53 نیز از همان تنظیمات پلاگین هیبرید بهره می‌برد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران