هرچه به پایان تولید نسل ششم شورولت کامارو نزدیک میشویم، تیونرهای بیشتری به سراغ این خودرو میروند. مطمئنا شرکتهای آمریکایی در این زمینه حضور پررنگی دارند. در جدیدترین نمونه، شرکت SVE که در نیوجرسی آمریکا مستقر شده، به سراغ این خودرو رفته و یک مدل خاص به نام ینکو/اس سی کامارو استیج 3 را معرفی کرده است.
SVE به صورت رسمی زیرنظر جنرال موتورز فعالیت میکند و لوازم آن را میتوان از برخی نمایندگیهای رسمی شورولت خریداری کرد.
نام این مدل به دون ینکو اشاره دارد، راننده شورولت در مسابقات که البته نماینده فروش این برند هم بود. بعد از آنکه وی کامارو را به پیشرانه 7 لیتری V8 مجهز کرد، جنرال موتورز هم به انجام این امر تشویق شد.
اکنون SVE هم برای نخستین بار در طول فعالیت خود، کامارو را به پیشرانه 7 لیتری 8 سیلندر مجهز نموده است. این پیشرانه براساس نسخه 6.6 لیتری L8T جنرال موتورز ساخته شده، که در پیکاپهای سییرا و سیلورادو نصب میشود. با نصب پیستون، شاتون و میللنگ جدید، افزایش حجم سیلندر، ارتقا خنککننده و نصب رادیاتور و خنککننده روغن متفاوت، خروجی پیشرانه را از 407 اسببخار قدرت و 629 نیوتنمتر گشتاور به 1521 اسببخار قدرت و 1735 نیوتنمتر گشتاور رسیده است.
گیربکس شش سرعته دستی هم به نحوی تقویت شده است، که توانایی مدیریت خروجی این پیشرانه نیرومند را داشته باشد.
سیستم اگزوز اسپرت سفارشی از جنس فولاد ضد زنگ، کالیپرهای ترمز Yenko، رینگهای فورجکاری شده، ورودی هوا در کاپوت، باله عقب، زیرسپری جلو و نشانهای Yenko در بدنه و کابین، از دیگر ویژگیهای فنی و ظاهری این کوپه نیرومند بهشمار میآید.
SVE قصد دارد تنها 100 دستگاه ینکو/اس سی کامارو استیج 3 را تولید کند. هزینه تبدیل کامارو استاندارد به ینکو/اس سی ، 130 هزار دلار اعلام شده است، که البته در مقایسه با بسیاری از خودروهای اروپایی با قدرت به مراتب کمتر، چندان گران به نظر نمیرسد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : kolesa.ru