رنو نیاگارا در قالب یک پیکاپ دوکابین با قوای محرکه هیبرید، رونمایی شده است. نام این خودرو به محصول دیگر گروه رنو-نیسان-میتسوبیشی یعنی نیسان ناوارا شباهت دارد، که از زیرساخت مشترک با مرسدس بنز X کلاس بهرهمند شده است.
پیشرانه بنزینسوز رنو نیاگارا به محور جلو متصل شده است، درحالیکه موتور برقی هم به محور عقب نیرو میدهد. با عمل توامان این دو پیشرانه، سامانه چهار چرخ محرک برای حرکت در مسیرهای بیراهه حاصل خواهد شد.
از مشخصات فنی دقیق رنو نیاگارا اطلاعی در دسترس نیست، اما خودروساز فرانسوی ادعا میکند، که نیروی لازم برای نیمی از رانندگی روزمره توسط موتور برقی این خودرو تامین خواهد شد. بنابراین رنو نیاگارا در شرایط عادی به عنوان یک خودروی برقی دیفرانسیل-عقب عمل مینماید.
ظرفیت باتری اعلام نشده است، اما به نظر نمیرسد که با مجموعهای حجیم مواجه باشیم.
آنطور که شعبه برزیلی نشریه motor1.com خبر داده، طول بدنه رنو نیاگارا برابر با 4.9 متر اعلام شده است، که از هیوندای سانتاکروز و فورد ماوریک کوتاهتر به نظر میرسد. این خودرو براساس پلتفرم CMF-B بنا شده بنابراین همچون دو رقیب مذکور، یک خودروی شاسی مستقل بهشمار میآید.
نمونهای از رنو نیاگارا که در تصاویر مشاهده میشود، به تایرهای چهارفصل مجهز شده است. سه تایر زاپاس هم برای این خودرو پیشبینی شده، که یکی روی سقف و دو تای دیگر در محفظه بار نصب شده است.
رنو نیاگارا فعلا به عنوان یک کانسپت رونمایی شده است، اما رنو اعلام کرده که نسخه نهایی این مدل را در نیمه اول سال 2024 معرفی خواهد کرد. به نظر میرسد که فروش این مدل هم از سال 2027 آغاز شود.
خودروساز فرانسوی قصد دارد با نیاگارا در بازار پیکاپهای اقتصادی آمریکای جنوبی رقابت کند. بنابراین نباید انتظار داشت که این محصول را تحت نشان نیسان و در ایالات متحده مشاهده کنیم.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com