بازگشت کوپه مشهور

معرفی هوندا پریلود

19 تیر 1403 11:42

اگر نمی‌دانید، هوندا پریلود بازگشته است. این اعلامیه غافل‌گیرکننده در اکتبر 2023 در نمایشگاه خودرو توکیو اعلام شد که در آن یک کانسپت جذاب به نمایش عمومی درآمد. در ابتدا تصور می‌شد که یک خودروی کاملاً برقی باشد، اما این کوپه شیک در واقع یک هیبرید است. در حالی که دسترسی به مدل تولیدی در ایالات متحده هنوز مشخص نیست، بازار اروپا این خودرو را خواهد داشت.

مشخصات ظاهری کانسپت هوندا پریلود

علاوه بر انتشار خبر خوب درباره دسترسی در اروپا، هوندا نسخه قرمز رنگی از خودروی کانسپت را رونمایی کرده است. این نسخه نسبت به رنگ سفید اصلی، حس اسپرت‌تری را القا می‌کند که با کالیپرهای ترمز قرمز همراه شده است، که برند برمبو را به خوبی نمایان می‌کنند. کیت بدنه فیبر کربن با اسپویلر عقب کوچک به خوبی با این رنگ جدید ترکیب شده است. رینگ‌های 20 اینچی مشکی نیز از کانسپت سال گذشته حفظ شده‌اند.

با توجه به شیشه‌های دودی، هوندا هنوز مایل به نشان دادن داخل خودرو نیست. در حالی که پریلود به طور رسمی به عنوان یک کانسپت نامگذاری شده است، طراحی آن برای خودرویی که قادر به خرید آن خواهید بود، احتمالاً چندان تغییر نخواهد کرد. حتی آینه‌های جانبی عادی دارد که معمولاً ویژگی یک خودروی متمایل به تولید است. ظاهر آن غیرعادی نیست که معمولاً برای خودروهای کانسپت که هرگز به مرحله تولید نمی‌رسند، در نظر گرفته می‌شود. به همین شکل، اگر این خودرو را در یک نمایندگی هوندا نزدیک به خودتان ببینید، غیرعادی به نظر نمی‌رسد.

نسل پنجم برای بازارهایی با فرمان راست و چپ طراحی شده است. هوندا وعده داده است که این خودرو چهار نفره خواهد بود، اما با توجه به انحنای خط سقف، واقع‌بینانه انتظار یک کابین 2+2 را داریم.

مشخصات فنی کانسپت هوندا پریلود

با کمال تاسف، هوندا در مورد مشخصات فنی همچنان چیزی نگفته است. جدیدترین اطلاعیه خبری تقریباً بی‌اساس است زیرا تنها وعده «لذت رانندگی از طریق تعادل کامل دینامیک رانندگی و بهره‌وری سوخت» را می‌دهد. با کنار گذاشتن حرف‌های مارکتینگ، ما می‌دانیم که پریلود یک خودروی اسپرت کامل نخواهد بود. مهندس ارشد تومویوکی یاماگامی گفته است که قرار نیست اسپرت‌ترین و سریع‌ترین خودرویی باشد که وارد بازار می‌شود.

جالب خواهد بود ببینیم که آیا پریلود نسخه کوپه دو در هیبرید سیویک خواهد بود یا خیر. این ماشین ترکیبی از 200 اسب‌بخار قدرت و 315 نیوتن‌متر گشتاور را از یک موتور احتراقی 2.0 لیتری چهار سیلندر و یک جفت موتور برقی ارائه می‌دهد. به طور ایده‌آل، مهندسان این اعداد را با توجه به اهداف اسپرت پریلود افزایش خواهند داد.

قبل از اینکه مدل تولیدی در میانه دهه 2020 به گفته یاماگامی وارد بازار شود، نسخه قرمز هوندا پریلود کانسپت این هفته در جشنواره سرعت گودوود (11-14 جولای) به نمایش گذاشته خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران