• تويوتا لندکروزر GDJ76

در خدمت اهداف بشردوستانه

معرفی تویوتا لندکروزر GDJ76

8 آبان 1402 10:48

مشاهده تویوتا لندکروزر سری 70 در معابر سوئیس، امری بسیار غیرمنتظره است. این کشور کوهستانی و سرسبز، میانه خوبی با خودروهای قدیمی ندارد. اما از طرفی، سوئیس به عنوان پایگاه چندین سازمان خیریه همچون سازمان ملل، صلیب سرخ و غیره هم شناخته می­‌شود. به همین علت است که حضور تویوتا لندکروزر اتاق GDJ76 در این کشور معنی پیدا می­‌کند.

شرکت سهامی تویوتا جبل الطارق (Toyota Gibraltar Stockholdings) یا TGS، در تبدیل شاسی بلندهای تویوتا به خودروی مناسب برای استفاده در ناوگان چنین سازمان‌هایی مهارت دارد. مثلا یکی از محصولات این شرکت که با کد HZJ76 شناخته می­‌شود، نسخه 10 نفره از سری 70 است، که احتمالا آن را در شبکه­‌های خبری و با نشان UN روی بدنه مشاهده کرده‌­اید.

تویوتا لندکروزر GDJ76

اکنون این شرکت، به سراغ سری 70 بازار استرالیا رفته و محصول تازه‌­ای با کد GDJ76 را معرفی نموده است، که بسیاری از تجهیزات مدرن همچون صفحه نشان‌­دهنده دیجیتال و نمایشگر لمسی را از دست داده ولی در عوض، کنترل کشش فعال تویوتا با قفل دستی و اسنورکل مشکی را به همراه دارد. رنگ سفید بدنه هم قابل شناسایی است.

تویوتا سری 70 کد GDJ76 به پیشرانه 4 سیلندر 2.8 لیتری دیزل و گیربکس شش سرعته اتوماتیک مجهز شده است. بنابر اعلام تویوتا، خروجی پیشرانه از 129 به 201 اسب­‌بخار افزایش یافته است، درحالی‌که مصرف سوخت و میزان آلایندگی 30 درصد کاهش یافته تا این خودرو بتواند استاندارد آلایندگی یورو 4 را دریافت کند.

توجه داشته باشید که قرار نیست GDJ76 جانشین HZJ76 شود و هر دو مدل فعلا به صورت موازی تولید خواهند شد.

تویوتا لندکروزر GDJ76

یک مقام آگاه در شرکت TGS از کاهش فضای موجود برای پیشرانه GDJ76 خبر داده است، بنابراین احتمال دارد که برخی موارد لازم برای مواقع اضطراری همچون باتری‌های بزرگتر برای تولید برق نیز در این بخش نصب شده باشد. توجه داشته باشید که از این خودروها برای حمل تجهیزات پزشکی، واکسن و موارد مشابه نیز استفاده می­‌شود.

تویوتا سری 70 کد GDJ76 از مارس 2024 به سازمان‌های نیازمند این خودرو، تحویل خواهد شد. براساس اعلام TGS، سازمان ملل در ردیف نخست از صف مشتریان ایستاده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران