ب ام و x4 اقتصادی

معرفی فیات فستبک آبارث

10 آبان 1402 23:00

شاسی بلندهای پرفورمنس کوپه، معمولا برای خریدارانی با بودجه متوسط دردسترس نیستند؛ اما آبارث فست بک متفاوت از سایر شاسی بلندهای کوپه است. این نسخه ویژه آمریکای جنوبی و با نشان Scorpion است و جایگزین ارزان‌قیمتی برای ب‌ام‌و X4 محسوب می‌شود‌.

آبارث فست بک، از نظر فنی با مدل Pulse مرتبط بوده و یک سال و نیم پس از آن وارد بازار می‌شود‌. این محصول کوپه با نشان آبارث عرضه خواهد شد.

تغییرات ظاهری که نسبت به معادل آن در محصولات فیات ایجاد شده، شامل قطعات پلاستیکی بدنه (مانند سپر، گلگیرها و رکاب‌ها)، تریم قرمز اسپلیتر، اسپویلر مشکی، آینه های جانبی مشکی و خروجی‌های اگزوز کرومی، است.

معرفی فیات فستبک آبارث

علاوه بر آن، رینگ‌های ۱۸ اینچی BBS با رنگ مشکی و تزئینات قرمز اضافه شده است. البته ابعاد رینگ‌ها نسبت به خودرو کمی کوچک است.

در فضای داخلی خودرو نیز تزئینات و دوخت‌های قرمز رنگ، قطعات فیبرکربنی و نشان‌های آبارث دیده می‌شود. یک نمایشگر ۱۰.۱ اینچی اطلاعات و سرگرمی، صفحه آمپر دیجیتال و شارژر وایرلس، از ویژگی‌های این کابین است.

مشتریان می‌توانند آپشن‌های بیش‌تری مانند ساب‌ووفر، فیلتر اسپرت K&N برای موتور، چراغ‌های آبارث و استیکرهای سفید Scorpion را انتخاب کنند.

در بخش پیشرانه، یک موتور Turbo 270 در نظر گرفته شده که نسخه محدود است. این موتور ۱.۳‌ لیتری توربوشارژ، ۱۸۳ اسب‌بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. نیروی تولیدشده توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت، ۷.۶ ثانیه زمان نیاز است.

معرفی فیات فستبک آبارث

حالت رانندگی جدید Poison هماهنگی موتور و گیربکس را بهبود داده و گرافیک متفاوتی روی صفحه کیلومتر دیجیتال دارد. صدای اگزوزها در این حالت اسپرت‌تر می‌شود.

نکته مهم دیگر، درباره سیستم تعلیق است. سیستم تعلیق آبارث فست‌بک اسپرت‌تر از فیات فست بک است. کمک فنرها جدید بوده و محور عقب سفت‌تر است.

آبارث فست بک در برزیل با قیمت ۳۱۹۰۶ دلار قابل سفارش است. اما قیمت فیات فست بک معمولی از ۲۴۳۱۰ دلار آغاز می‌شود. این در حالی است که ارزان‌ترین نسخه ب‌ام‌و X4 قیمتی برابر ۹۶۹۱۴ دلار دارد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران