• رينگ برادرز Uncaged فورد ماستنگ 1964

ماستنگ 64 با قلب کایوتی!

معرفی رینگ برادرز Uncaged

12 آبان 1402 19:33

شاید امروز به سختی بتوان تاثیری که فورد با معرفی نسل اول ماستنگ بر مخاطبان گذاشت را درک کرد. البته آمار فروش 420 هزار دستگاهی این خودرو در طی فقط یک سال پس از رونمایی در آوریل 1964، می­‌تواند بسیاری حقایق را روشن کند.

با گذشت شش دهه از تولد فورد ماستنگ، اکنون یک خودروی ویژه براساس نسخه روباز مدل 1964 توسط شرکت رینگ برادرز (Ringbrothers) و با لقب Uncaged معرفی شده است، که می­‌تواند هیجان نخستین ملاقات با این خودرو در شصت سال پیش را تداعی کند.

Uncaged به معنای «رها از قفس» با جزئیاتی شامل جلوپنجره سفارشی، رینگ‌های 18 اینچی و چراغ‌های بزرگ عقب، توسط گری رگل (Gary Ragle) طراحی شده است.

رینگ برادرز Uncaged فورد ماستنگ 1964

زیر بدنه این خودروی پونی، شاسی سفارشی ساخت Roadster Shop با عرض 149 سانتی‌متر قرار گرفته، که نسبت به نمونه استاندارد 7 سانتی‌متر عریض­‌تر است. البته این افزایش عرض با برآمدگی گلگیرها و درها جبران شده است، تا طراحی جلوپنجره بدون تغییر باقی بماند. در مجموع برای ساخت بدنه این خودرو، بیش از 4200 ساعت زمان صرف شده است.

رنگ خاص بدنه یعنی بورگوندی Brave توسط BASF گلازوریت و نشان‌های روی بدنه از جنس تیتانیوم C-105P توسط Cerakote ساخته شده است.

رینگ‌های 18 اینچی با طرح مشابه نسل اول توسط Evod Industries ساخته شده و در کنار تایرهای Redline ساخت کانتیننتال با ابعاد 245/40 و 285/40 در محورهای جلو و عقب قرار گرفته است. نیروی توقف هم از کالیپرهای شش پیستون Baer Pro+ با دیسک‌های 14 اینچی در محورهای جلو و عقب، تامین می‌شود. قطعات تعلیق جلو از نسل هفتم شورولت کوروت برگرفته شده، درحالی‌که تعلیق عقب به صورت مستقل طراحی شده است.

رینگ برادرز Uncaged فورد ماستنگ 1964

در زیر کاپوت این خودروی زیبا، پیشرانه 5 لیتری V8 کایوتی قرار گرفته که با تجهیز به هدرز ساخت رینگ برادرز، 460 اسب‌­بخار قدرت و 570 نیوتن‌متر گشتاور را به ترتیب در دورشمار 7 هزار و 4600 دور بر دقیقه تولید می­‌کند.

خروجی پیشرانه از طریق گیربکس ده سرعته اتوماتیک 10R80 ساخت فورد و انتقال قدرت تقویت­ شده به چرخ‌ها منتقل می­‌شود.

کابین 64 ماستنگ Uncaged توسط Sean Smith Designs طراحی شده، اما وظیفه نصب قطعات برعهده Steve Pearson قرار داشته است. فرمان خودرو با شباهت به مدل اولیه توسط Sparc ساخته شده، درحالی‌که Dakota Digital هم نشان­ دهنده­‌ها را تامین کرده است.

رینگ برادرز Uncaged فورد ماستنگ 1964

علاوه بر رنگ‌های قهوه‌­ای و مشکی، بخشی از روکش‌های چرمی کابین این خودرو با رنگ مشابه بدنه یعنی بورگوندی تزئین شده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران