• رينگ برادرز تاسک دوج چارجر 69

چارجر 69 با هزار اسب‌بخار قدرت

معرفی رینگ برادرز تاسک

12 آبان 1402 20:00

در ادامه روند معرفی خودروهای اسپرت و جالب برای نمایشگاه SEMA 2023، نمونه‌­ای تغییریافته از دوج چارجر 69 توسط شرکت رینگ برادرز معرفی شده است.

این خودرو تاسک (TUSK) به معنای دندان فیل نام‌گذاری شده است، که چندان هم بی ربط نیست، چراکه این نام به وجود پیشرانه‌­ای قدرتمند در زیر کاپوت فیبرکربنی اشاره دارد. رینگ برادرز برای ساخت تاسک، بیش از 5 هزار ساعت زمان صرف کرده است.

رینگ برادرز تاسک دوج چارجر 69

این خودرو از پیشرانه 426 اینچ مکعبی V8 معروف به هلفانت (Hellephant) بهره می‌برد، نامی که از ترکیب دو کلمه فیل و جهنم تشکیل شده است! این پیشرانه با نصب سوپاپ و سرسیلندرهای سفارشی، سیستم اگزوز Borla، فیلتر دوتایی بنزین و برخی تغییرات دیگر، هزار اسب­‌بخار قدرت و 1288 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار این کوپه کلاسیک قرار می­‌دهد. خروجی پیشرانه از طریق گیربکس شش سرعته دستی T-56 Magnum ساخت Bowler Tremec و انتقال قدرت فیبرکربنی QA1 به محور عقب منتقل می­‌شود.

رینگ برادرز تاسک همچون ماستنگ بر شاسی Custom Roadster استوار شده است. علاوه بر عقب رفتن 5 سانتیمتری پیشرانه برای تقسیم وزن بهتر، چرخ‌های جلو هم به میزان 5 سانتی‌متر به سمت جلو منتقل شده است، تا به واسطه افزایش فاصله بین محورها، پایداری خودرو هم بیشتر شود.

رینگ برادرز تاسک دوج چارجر 69

بازطراحی گلگیرهای جلو برای جلوگیری از افزایش دمای ترمزها، کاهش 2.5 سانتیمتری ارتفاع رکاب‌های جانبی، تغییر در فرم گلگیرهای عقب، کاهش عرض سپرهای جلو با اتصال مستقیم به بدنه، جلوپنجره آلومینیوم با حاشیه فیبرکربنی، مسیر هوا در زیر شیشه‌­های جلو و عقب و تریم فلزی چراغ‌های عقب، از دیگر تحولاتی بوده که در ظاهر این خودرو اعمال شده است.

بدنه این خودرو بر رینگ‌های 19 و 20 اینچی ساخت HRE با طراحی انحصاری برای این مدل و تایرهای پایلوت اسپرت 4S ساخت میشلن استوار می­‌شود.

از دیگر ویژگی‌های فنی این خودرو می­‌توان به کمک‌­فنرهای RS SV ساخت Fox و کالیپرهای شش پیستون Extreme 6S  ساخت Baer اشاره کرد.

رینگ برادرز تاسک دوج چارجر 69

همچون محصول دیگر رینگ برادرز یعنی ماستنگ Uncaged، رنگ بدنه تاسک توسط BASF گلازوریت ساخته شده است. در فضای کابین این خودرو هم با روکش چرم مشکی، کنسول میانی و فرمان از جنس فیبرکربن، نشان­‌دهنده­‌های ساخت Dakota Digital و برخی جزئیات دیگر مواجه هستیم.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران