• رکورد توليد 6 ميليون دستگاه بي‌واي‌دي
  • معرفي خودروهاي جديد بي‌واي‌دي
  • معرفي خودروهاي جديد بي‌واي‌دي
  • معرفي خودروهاي جديد بي‌واي‌دي
  • معرفي خودروهاي جديد بي‌واي‌دي
  • معرفي خودروهاي جديد بي‌واي‌دي

خداحافظی با خودروهای با پیشرانه احتراقی

رکوردشکنی بی وای دی در تولید خودروهای برقی

6 آذر 1402 10:37

شرکت خودروسازی BYD دستاورد مهمی را در بخش محصولات انرژی جدید کسب کرده است. این شرکت توانسته تاکنون ۶ میلیون خودرو را از سال ۲۰۰۸ تولید کند.

بی‌ وای‌ دی در آوریل ۲۰۲۲ یک تغییر اساسی در روند کاری خود ایجاد کرد و به تولید خودروهای احتراقی خاتمه داد. این شرکت بر تولید و گسترش خودروهای انرژی جدید، مانند پلاگین هیبرید و برقی تمرکز کرده است.

بی‌ وای‌ دی با افتخار اعلام می‌کند اولین شرکتی است که به این نقطه عطف رسیده است. البته توجه داشته باشید که این حجم تولید و کسب افتخار، مربوط به خودروهای انرژی جدید است. خودروسازان زیادی هستند که تولید فراوانی در بخش برقی یا هیبرید داشته‌اند. برای مثال، شرکت تویوتا در سال ۲۰۲۰ توانست ۱۵ میلیون دستگاه خودرو هیبریدی خودشارژ تولید کند. تسلا نیز در سپتامبر ۲۰۲۳ تعداد ۵ میلیون خودرو تمام الکتریکی تولید کرد‌ و قصد دارد در اوایل سال ۲۰۲۴ به عدد ۶ میلیون دستگاه برسد.

رکورد تولید 6 میلیون دستگاه بی‌وای‌دی

شش میلیون‌امین خودرو بی‌وای‌دی، فانگ چنگ بائو لئوپارد 5 است، که به تازگی از خط تولید کارخانه Zhengzhou خارج شده. این شاسی‌بلند پلاگین‌هیبرید، ابعادی کوچک‌تر از یک تویوتا لنکروزر پرادو دارد. تولید و تحویل خودرو در نوامبر انجام می‌شود.

با نگاهی به نقاط عطف قبلی بی‌وای‌دی در زمینه خودروهای انرژی جدید، درمی‌یابیم که فروش این نوع خودروها به سرعت در حال افزایش است. برای مثال، ۱۳ سال طول کشید تا یک میلیون دستگاه تولید و عرضه شود. اما یک میلیون دوم، یک سال زمان لازم داشت. یک میلیون سوم نیز تنها ۶ ماه طول کشید. سپس در سه ماه به مرز تولید ۶ میلیون دستگاه رسید.

طبق داده‌های موجود، فروش خودروهای برقی و پلاگین هیبرید، در چین رشد سریعی دارد. بی وای دی ۹ کارخانه دارد که خودروهای پلاگین هیبرید و BEV تولید می‌کند. علاوه بر عرضه در بازار چین، شرکت بی وای دی به ۵۷ کشور مختلف در سراسر جهان خودرو صادر می‌کند. این شرکت قصد دارد در تایلند و برزیل کارخانه تاسیس کند.

بی‌ وای‌ دی اخیرا سدان Han را در امارات متحده عربی معرفی کرده و یک شوروم نیز در دبی افتتاح کرده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران