یک دهه بعد از اولین حضور یاماها MT-09 در سال 2013 حالا مدل 2024 با ارتقای چشمگیر تجهیزات و بهروزرسانی در طراحی، مانند تغییر در صندلیها، سیستم تعلیق، ترمز و مخزن سوخت خبرهای خوبی برای سال آینده میلادی خواهد داشت.
مشخصات فنی یاماها MT-09
از نظر فنی تغییر خاص در بخش پیشرانه شاهد نیستیم؛ یعنی همان پیشرانه 890 سیسی موسوم به Crossplane CP3 سه سیلندر خطی. این پیشرانه استاندارد یورو 5 پلاس را پشتیبانی میکند و آنطور که یاماها میگوید قدرتی معادل 119 اسببخار در 11 هزار دور در دقیقه و گشتاوری معادل 93 نیوتنمتر در 7 هزار دور در دقیقه ارائه میدهد.
یک جعبهدنده 6 سرعته دستی با کلاچ کمکی به نسل سوم شیفترهای بالا و پایین مجهز شده است، که نیرو را از طریق زنجیر به چرخ عقب منتقل میکند.
سایر امکانات یاماها MT-09
برای مشتریانی که غرش خاص موتورسیکلتهای یاماها را دوست دارند «شبکههای آکوستیک» در مخزن سوخت این محصول در نظر گرفته شده است، تا صداهای فرکانس بالا بهویژه در سرعتهای بیشتر را برجسته کند.
نسخه جدید یاماها MT-09 یک پنل ابزار 5 اینچی TFT رنگی با قابلیت اتصال به گوشی هوشمند راکب دارد، که از طریق رابط کاربری انحصاری شرکت Yamaha MyRide استفاده میشود. نکته جالب این است که این صفحه نمایش یک سیستم ناوبری کامل نقشه با استفاده از برنامه Garmin StreetCross را نیز ارائه میدهد.
دکمههای جدید روی فرمان امکان انتخاب سه حالت رانندگی استریت، اسپرت و باران را فراهم کردهاند. با حضور یک واحد اندازهگیری شش محوره (IMU) که از سوپربایک R1 الهام گرفته شده، در این موتورسیکلت سه سطح کنترل کشش ارائه میشود تا کنترل کامل لغزش روی چرخهای جلو و ترمز تأمین شود. همچنین در محور عقب نیز یک تنظیمکننده لغزش موسوم به BSR با محدود کردن گشتاور پیشرانه مانع از قفل شدن چرخ عقب در هنگام ترمزهای شدید میشود.
جدیدترین اخبار موتورسیکلت را در باما بخوانید.
مترجم : نیما حدادی
منبع : paultan.org