پس از مدتها انتظار هواداران، یاماها R9 مدل 2025 معرفی شده است. این مدل در فاصله بین سوپر بایک R1 و مدل مسابقهای R6 قرار میگیرد.
یاماها R9 مدل 2025 به پیشرانه CP3 کراس پلن برگرفته از MT-09 مجهز شده است. این پیشرانه 3 سیلندر، 116 اسببخار قدرت تولید میکند.
یاماها R9 مدل 2025 در تونل باد تحت آزمایش قرار گرفته است تا ضریب درگ کمتر و شتاب بیشتری را ارائه کند. قطعات آئرودینامیک بدنه هم تاثیر مهمی در این امر دارد. مثلا بالههای کناری، نیروی رو به بالا در چرخ جلو را 6 تا 7 درصد کاهش میدهد. این رقم در ترکیب با قطعات محافظ جلو و عقب میتواند تا 10 درصد هم برسد.
سیستم تعلیق یاماها R9 مدل 2025 از دو شاخی 43 میلیمتری در جلو و کمک تنظیمپذیر تکی در عقب تشکیل شده، که هر دو توسط KYB تامین شدهاند. سیستم ترمز این موتورسیکلت ژاپنی از دیسک یکپارچه Stylema با کالیپرهای چهار پیستون در محور جلو و سیلندر تکی در محور عقب تشکیل شده، که هر دو ساخت برمبو است.
سه حالت رانندگی اسپرت، خیابانی و باران در کنار دو حالت شخصیسازی، کنترل کشش، مدیریت ترمز پیشرانه، سامانه کنترل لغزش، کروز کنترل و کنترل لیفت چرخ جلو، کوییک شیفتر دوحالته برای تعویض سریع دندهها و امکان از مدار خارج کردن ABS در چرخ عقب، از دیگر ویژگیهای یاماها R9 مدل 2025 به شمار میآید.
اطلاعات مورد نیاز راکب علاوه بر صفحه نشان دهنده، از طریق اپلیکیشن MyRide هم نمایش داده میشود. اطلاعات جزئی از آنالیز سواری با این موتورسیکلت را نیز میتوان از اپلیکیشن Y-Trac دریافت کرد. به واسطه همراهی این برنامه با GPS، راکب میتواند جزئیاتی همچون دورشمار موتور، موقعیت پدال گاز و عملکرد کنترل کشش در نقاط مختلف مسیر پیست را تشخیص بدهد. پیامهایی که به تلفن همراه راکب ارسال میشود نیز از طریق همین نرمافزار در نمایشگر TFT-LCD به نمایش درمیآید.
جدیدترین اخبار موتورسیکلت را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : paultan.org