• فناوري حيرت‌انگيز بوش به کمک موتورسواران

معرفی رادارهایی که از تصادف جلوگیری می‌کنند

فناوری حیرت‌انگیز بوش به کمک موتورسواران

10 آذر 1402 19:03

شرکت آلمانی بوش به‌عنوان سازنده تجهیزات و سنسورهای ایمنی، رادار جدید موتورسیکلت‌های خود را به نمایش گذاشت. بر اساس تحقیقات بوش، از هر هفت تصادف موتورسیکلت، می‌توان یکی را بر اساس سیستم‌های کمکی مبتنی بر رادار جلوگیری کرد.

سیستم کمک رادار بهبودیافته از حسگرهای فراگیر برای شناسایی خطرات و جلوگیری از مداخله راکب برای جلوگیری و یا حتی به حداقل رساندن تصادفات موتورسیکلت‌ها استفاده می‌کند. سیستم جدید بوش دارای برد 210 متر است، که 50 متر بیشتر از نسخه قبلی به حساب می‌آید.

علاوه بر این، زاویه دیافراگم افقی گسترده‌تر این رادارها در 15 درجه باعث بهبود دقت در تشخیص اشیا می‌شود. این حسگر جدید زیرساخت توسعه در سیستم‌های کمکی بوش در صنعت موتورسیکلت‌سازی را تشکیل می‌دهد.

البته باید اعتراف کرد رادارهای محافظتی موتورسیکلت‌ها پدیده جدیدی نیست. پیش‌تر مدل‌هایی مانند دوکاتی Multistrada V4 و یاماها Tracer 9GT+ Sport نیز از سیستم‌های راداری برای قسمت کروز کنترل و جلوگیری از برخورد استفاده کرده بودند. در حالی که در بسیاری از خودروهای امروزی این رادارها رایج هستند ولی بحث هزینه، اندازه و وزن مانع از پذیرش و استفاده گسترده آنها در موتورسیکلت‌ها شده است.

قبل از این نیز بوش با معرفی یک فناوری هیجان‌انگیز، در مسیر ایمنی موتورسیکلت‌ها گام برداشته بود. سنسورهای هوشمند بوش زمان افتادن موتورسیکلت، ضربه خوردن به آن و برخورد با موانع را شناسایی کرده و اقدامات لازم را برای تماس با اورژانس انجام می‌دهند. این سیستم به قدری هوشمند است که هنگام افتادن موتورسیکلت در زمان‌های عادی و بر اثر اتفاقاتی همچون بادهای شدید با امداد تماس اضطراری برقرار نکند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران