با قیمت 110 هزار دلار

معرفی هارلی دیویدسون CVO RR

20 اسفند 1403 11:58

هارلی-دیویدسون در جریان یک رویداد خصوصی، مدل CVO Road Glide RR را در آستین ایالت تگزاس رونمایی کرد.

نام این مدل مخفف Race Replica است، که به شباهت 90 درصدی آن به موتورهای مسابقه‌ای اشاره دارد. این ادعایی واهی نیست چراکه بزرگترین پیشرانه تاریخ کمپانی البته یکی از بالاترین برچسب‌های قیمتی که تا به حال از یک برند بزرگ دیده‌ایم، در این مدل نصب شده است.

در هنگام رونمایی، فهرست بلندبالایی از قطعات برگرفته از مدل مسابقه‌ای، اعلام شد.

هارلی به جای استفاده از سانتی‌متر مکعب (CCs)، حجم موتورها را مثل خودروهای عضلانی آمریکایی با واحد اینچ مکعب اعلام کرده است. مدل CVO Road Glide RR هم همین قاعده را دنبال کرده و به پیشرانه Screamin Eagle با حجم ۱۳۱ اینچ مکعب مجهز شده است. اگر این عدد را به استاندارد سایر موتورسیکلت‌ها تبدیل کنیم، به رقم 2.147 لیتر یا 2147 سی‌سی می‌رسیم. این پیشرانه با 153 اسب‌بخار قدرت و 203 نیوتن‌متر گشتاور، قدرتمندترین موتور هارلی-دیویدسون است که به ‌صورت کارخانه‌ای عرضه می‌شود.

این قدرت عظیم حاصل ترکیبی از قطعات مسابقه‌ای آماده، قطعات سفارشی تیم King of the Baggers و تنظیمات اختصاصی روی کل مجموعه است. میل‌بادامک جدید، سرسیلندرهای خنک‌شونده با مایع، محفظه احتراق و رابط‌های ماشین‌کاری‌شده به روش CNC، سیستم ورودی هوا الهام‌گرفته از مدل‌های مسابقه‌ای با دریچه گاز 68 میلیمتری و منیفولد آلومینیومی و حتی یک چرخ‌دنده کوچک‌تر برای شتابگیری بهتر از حالت سکون، بخش مهمی از تغییرات است.

قابلیت دورگیری پیشرانه تا 6500 دور در دقیقه شاید برای موتورسیکلت‌های اسپرت یا ادونچر عادی باشد، اما برای هارلی-دیویدسون می‌تواند به غوغا تعبیر شود که البته کلمه Screamin در نام این پیشرانه را تداعی می‌کند.

سیستم اگزوز تیتانیومی Akrapovic هم به گفته‌ هارلی، در تمام 50 ایالت آمریکا قانونی است.

خروجی پیشرانه از طریق یک گیربکس 6 سرعته Screamin’ Eagle Racing King  که مستقیما از موتورسیکلت‌های مسابقه‌ای تیم گرفته شده، به چرخ عقب منتقل می‌شود.

در هر دو محور جلو و هم عقب، سیستم تعلیق کاملا قابل تنظیم Ohlins قرار دارد. به گفته‌ هارلی، کمک‌فنرهای جلو FGR 253 Hypersport Superbike  هستند که در همکاری با Ohlins  ساخته شده‌ است. در کنار این‌ها، کالیپرهای ترمز GP4-RX چهار پیستونه دو تکه‌ای ساخت برمبو، نصب شده است. کالیپر چرخ عقب از نوع تک‌دیسک چهار پیستون و ساخت برمبو است.

اکثر قطعات بدنه CVO Road Glide RR شامل کاور جلو، گلگیرها و حتی پایه صندلی از فیبرکربن ساخته شده است. این قطعات در کنار استفاده گسترده از آلومینیوم ماشین‌کاری‌شده، وزنCVO Road Glide RR را نسبت به مدل استاندارد 22 کیلوگرم کاهش داده است.

تنها تفاوت‌های اصلی بین این مدل و موتورسیکلت‌های مسابقه‌ای King of the Baggers به سه مورد کنترل‌های تعلیق جلو برای راحتی رانندگی در خیابان، چراغ‌ها و سیستم اگزوز قانونی و سیستم صوتی حرفه‌ای Rockford Fosgate، محدود می‌شود.

البته ارتفاع این مدل، نسبت به مدل استاندارد CVO Road Glide ، پنج سانتیمتر افزایش یافته است. زاویه‌ خوابیدن در پیچ‌ها نیز 36 درجه به راست و 35 درجه به چپ خواهد بود.

این موتورسیکلت قدرتمند در تیراژ 131 دستگاه و با قیمت 110 هزار دلار فقط در ایالات متحده عرضه خواهد شد. البته با توجه به میزان تقاضا، خریداران از طریق قرعه‌کشی انتخاب می‌شوند.

هارلی‌دیویدسون در یک نقطه‌ سرنوشت‌ساز قرار دارد. این برند قصد دارد گروه تازه‌ای از مشتریان را جذب کند. شاید با این کار و عرضه مدل‌های گران و تولید محدود، آینده‌ی هارلی‌دیویدسون تضمین نشود، اما قطعا گامی بزرگ در مسیر درست است.

جدیدترین اخبار موتورسیکلت را در باما بخوانید.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران