سبد بامو برای سال 2024 با عرضه موتورسیکلتهای R12 nineT Roadster و R12 Cruiser پر و پیمان شده است. در واقع این موتورها بر اساس مدل کلاسیک هوا و روغن-خنک R12 ساخته شده، که مجهز به پیشرانه باکسر دوقلو است. این محصول مسیری را میپیماید که سال 2013 برای اولینبار با عرضه R nineT آغاز شده بود.
فریم جدید از لولههای فولادی ساخته شده است. قالب اصلی بدنه بهصورت ریختهگری در جلو و عقب است، که با ساختار R nineT تفاوت دارد. با بهروزرسانی در قالب فرعی شاهد کاهش وزن خواهیم بود و البته امکان سفارشیسازی بدنه را نیز راحتتر میکند.
از نظر مشخصات فنی، پیشرانه موتورادهای جدید بامو نیز مثل نسل قبلی R nineT با حجم 1170 سیسی است. قدرت خروجی 109 اسببخار در 7.000 دور در دقیقه و گشتاور 115 نیوتنمتر در 6.500 دور در دقیقه ثبت شده است. البته در مدل R12 nineT خروجی 95 اسببخار و گشتاور 110 نیوتنمتر است.
از نظر طراحی این موتورسیکلتها تفاوتهایی نیز با هم دارند. در R12 nineT یک مخزن آلومینیومی با پنلهای برس خورده و روکش شفاف دیده میشود، که بهوضوح روی قابلیتهای اسپرت آن تاکید دارد. از نظر ارگونومی راکب با نسخه R nineT اصلی تفاوتهایی دارد. باک سوخت 30 میلیمتر کوتاهتر و باریکتر است و باعث شده تا راکب به فرمان نزدیکتر و توزیع وزن بهتر شود.
روی R12 مخزن سوخت فولادی دیده میشود، که بهصورت استاندارد با تک صندلی انفرادی عرضه خواهد شد. ارتفاع پایین زین و دسته فرمان عریض آن را تبدیل به کروزر کلاسیک کرده است. این در حالی بوده که تایرهای جلو و عقب آن نیز به ترتیب 19 و 16 اینچی هستند. هر دو مدل R12 و R12 nineT بهصورت استاندارد با رنگ ویژه مشکی بلکاستورم عرضه میشوند.
جدیدترین اخبار موتورسیکلت را در باما بخوانید.
مترجم : نیما حدادی
منبع : paultan.org