• 2024 دايهاتسو تفت

کوچولوی دیگری از ژاپن

معرفی دایهاتسو تفت

15 آذر 1402 19:09

رقیب کوچک و جدیدی برای سوزوکی جیمنی، از وطن خودش پیدا شده است. دایهاتسو تفت، محصول کوچک ژاپنی است که این شرکت علاقه دارد تا آن را به یک آفرودر تبدیل کند.

دایهاتسو تفت، چهار سال پیش به عنوان یک کانسپت معرفی شد و سپس به خط تولید رسید‌. این خودرو شباهت‌هایی به سوزوکی جیمنی دارد، اما احتمالا تواناهایی آن کم‌تر است.

2024 دایهاتسو تفت

سوزوکی جیمنی شاسی نردبانی دارد و کاملا آفرودر است. اما تفت به عنوان خودرو جاده‌ای معرفی شده و قطعا آفرودر ضعیف‌تری خواهد بود و طبق معماری جهانی جدید دایهاتسو (DNGA) ساخته شده است.

طبق گزارش BestCarWeb، خودروی جدید دایهاتسو طراحی متفاوت‌تری از تفت جاده‌ای دارد. تغییرات آن شامل افزایش ارتفاع و سپرهای جلو و عقب خشن‌تر و حجیم‌تر است.

اطلاعات بسیار اندکی درباره این خودرو در دسترس است، اما دایهاتسو در آفرودرهای کوچک تجربه دارد. نسل اول تفت در سال‌های ۱۹۷۴ و ۱۹۸۴ عرضه شد و شباهت‌هایی با جیمنی داشت.

2024 دایهاتسو تفت

در ابتدا نام آن مخفف عبارت Tough and Almighty Four-wheel Touring Vehicle بوده که به معنای خودروی چهار چرخ محرک سخت و تواناست. اما برای مدل جدید به عبارت Tough & Almighty Fun Tool تغییر یافته است. این آفرودر جدید توانایی زیادی ندارد و می‌تواند از مسیرهای ساده‌تر و آب‌های کم‌عمق عبور کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران