• سرويس ادواري کوشا خودرو

خدمات پس از فروش برای تمام مدل‌های کیا در ایران

سرویس ادواری کوشا خودرو (1403)

7 مهر 1403 14:39

خدمات پس از فروش برای تمام مدل‌های کیا در ایران

مهر 1403: شرکت کوشا خودرو در نظر دارد از هفته‌های پایانی شهریورماه جشنواره ویژه‌ای را برای عیب‌یابی و ارائه خدمات پس از فروش به‌تمامی محصولات کیا در بازار ایران اعم از وارداتی‌های خود شرکت کوشا خودرو و دیگر محصولاتی که سال‌های قبل به ایران واردشده‌اند برگزار کند.

حسین سرمد ، معاون خدمات پس از فروش کوشا خودرو، توضیح داد این شرکت از ابتدای فعالیت خود به‌عنوان واردکننده محصولات کیا به پروسه فراهم کردن زیرساخت‌ها برای ارائه خدمات پس از فروش را نیز استارت زد و سرمایه‌گذاری‌های مدونی نیز در این راستا انجام داد. در ابتدا با 22 نماینده در سراسر کشور فعالیت فروش و خدمات پس از فروش آغاز شد و اما از سال 1403 که تیم جدید مدیریتی مستقر و تجهیز و استانداردسازی جدید عاملیتها طبق استانداردهای شرکت KIA انجام شد، بخشی از این عاملیتها از لیست خدمات بیرون رفتند و اکنون در سراسر کشور کوشا خودرو 13 عاملیت فعال دارد.

وی افزود تعداد خودروهای موجود از برند کیا در بازار ایران از ابتدای واردات نخستین نسخه‌ها در سال‌های 2005 و 2006 تاکنون به بیش از 140 هزار دستگاه در 31 مدل می‌رسد. با توجه به اینکه بخش قابل‌توجهی از این تعداد علاوه بر دوره گارانتی، بازه وارانتی‌شان نیز تمام‌شده، شرکت کوشا خودرو قصد دارد تا علاوه بر محصولاتی که خودش وارد کرده با ارائه خدمات و قطعات استاندارد به این خودروها ارزش‌افزوده خوبی برای مشتریان خودروهای این برند در بازار ایجاد کند. با توجه به اینکه به‌واسطه افزایش قیمت‌ها در بازار ایران، محصولات کیا اکنون در دسته خودروهای پرمیوم قرار می‌گیرند، رضایتمندی مشتریان باید بیش‌ازپیش موردتوجه شرکت قرار بگیرد. کوشا خودرو قصد دارد تا به‌عنوان متولی اصلی در حوزه ارائه خدمات پس از فروش در این برند فعالیت کند و با ارائه خدمات و قطعات مورداطمینان و با گارانتی خیال مشتریان را از بابت خودروهایشان راحت کند.

حسین سرمد با اشاره به اینکه بر اساس تعداد خودروهای در حال تردد در کشور تعداد عاملیتها در استان‌های مختلف افزایش پیدا می‌کند گفت: اکنون عاملیت نمایندگی فعال در 11 استان کشور در حال فعالیت و ارائه خدمات به مشتریان هستند.

وی ضمن تأکید بر وجوه تمایز این مجموعه ازنظر ارائه خدمات پس از فروش با تعمیرگاه‌های غیرمجاز، توضیح داد به‌طورکلی اصلی‌ترین ارزش‌افزوده‌ای که برای ارائه خدمات پس از فروش مطرح می‌شود موضوع تضمین و گارانتی است. کوشا خودرو سه دسته گارانتی دارد. یکی برای خودروهایی که خودش وارد کرده که این گارانتی 3 سال یا 60 هزار کیلومتر است و دقیقاً بر اساس استاندارد ارائه خدمات پس از فروش تعیین‌شده است. دسته دوم گارانتی قطعات، خدمات و اجرت است که طی آن هر مشتری با هر مدل خودرویی از برند کیا که از عاملیت های کوشا خودرو خدمات و قطعات دریافت کند، تمامی خدمات و قطعات و اجرت پرداختی‌اش شامل گارانتی تعویض و ضمانت حسن عملکرد می‌شود. دسته سوم گارانتی ثانویه یا Extended است که این دوره می‌تواند گارانتی خودرو را تا 150 هزار کیلومتر نیز افزایش داد. این روش که در بسیاری از برندهای معتبر جهانی مرسوم است به شرطی برای یک خودرو فعال می‌شود که آن خودرو تمامی سرویس‌ها و خدماتش را از طریق عاملیتهای رسمی این شرکت دریافت کرده باشد. این سرویس احتمالاً از سال آینده برای مشتریان خودروهای چدید وارداتی کیا ارائه خواهد شد.

وی افزود با توجه به اینکه خدمات پس از فروش نباید صرفاً به فروش قطعه و تعمیرات محدود شود و مفهوم آن در حقیقت ایجاد یک ارتباط عاطفی با مصرف‌کننده در بستر یک قرارداد تجاری است باید خدماتی که بر روی خودرو مشتری انجام می‌شود بر پایه جدیدترین متدهای روز دنیا باشد. آموزش سراسری موتورها و سیستم‌های فنی جدید برای تمامی افراد شاغل در شبکه خدمات پس از فروش این شرکت در سراسر کشور ارائه می‌شود و با توجه به اینکه بخش قابل‌توجهی از عاملیتهای مجاز این شرکت قبلاً نماینده محصولات قدیمی کیا بوده‌اند، سابقه دانش فنی و شناخت موتورهای نسل قبلی و همچنین ابزار مخصوص در آن عاملیت ها موجود است و آموزش‌های دوره‌ای جدید نیز برای ارائه خدمات بهتر و باکیفیت‌تر به‌صورت دوره‌ای برای فعالان این مجموعه‌ها برگزار می‌شود.

آقای سرمد گفت در این طرح که در حقیقت یک مهمانی بزرگ برای تمامی کیا سواران سراسر کشور است بازدید فنی و عیب‌یابی موتور، گیربکس، قوای محرکه و سیستم تعلیق به‌صورت رایگان انجام می‌شود و بعد از ارائه برگه کارشناسی، مشتری می‌تواند در صورت تمایل به لیست مشتریان این شرکت اضافه شود و خدمات موردنیاز را از عاملیت های این شرکت دریافت کند. با توجه به ظرفیت 15 دستگاه خودرو پذیرش روزانه در عاملیت ها، بهتر است مشتریان برای صرفه‌جویی در وقت حتماً پیش از حضور از طریق سایت و یا شماره تلفن‌های شرکت اقدام به رزرو نوبت نمایند.

وی افزود در بازار ایران عمدتاً شرکت‌ها تولید و فروش محصول نهایی را در اولویت بالاتری از خدمات پس از فروش و تامین قطعات قرار می‌دهند. طرح‌های بسیار زیادی برای رفع این مشکلات که از مهم‌ترینشان قاچاق قطعات بی کیفیت در بازار است به وزارت محترم سمت ارائه کرده‌ایم چراکه وقتی وزارت صمت بنا به دلایلی ثبت سفارش قطعات یدکی را برای بازه زمانی نسبتاً طولانی متوقف می‌کند، عدم واردات به موقع  قطعات یدکی باعث کمبود در بازار شده و اینجاست که نقش قاچاقچیان و واسطه گران پررنگ‌تر شده و سهم دولت نیز در دریافت عوارض و مالیاتهای قانونی کاهش می یابد و در واقع هم مشتری و هم شرکت های عرضه کننده و هم دولت در این فرآیند ضرر میکنند. یک برند هرچقدر هم بزرگ باشد اگر خدمات پس از فروش مناسبی به مشتریانش ارائه نکند ، محصول آن بعد از مدت کوتاهی از بازار اعتبار و رقابت حذف خواهد شد لذا لازم است برای رسیدگی به این موضوع سیاست‌های درست‌تری اتخاذ شود.

وی توضیح داد از میان تمامی این مدل‌ها 9 مدل محبوب و پرتعداد برای جشنواره انتخاب‌شده‌اند تا از خدمات ویژه جشنواره استفاده کنند البته که بقیه مدل‌ها هم می‌توانند در هرزمانی به عاملیت های این شرکت مراجعه کنند و برای دریافت کارشناسی فنی رایگان و سایر خدمات یا قطعات درخواست دهند. تمامی قطعات 9 مدل خودرو انتخاب‌شده برای این جشنواره سفارش گذاری شده تا مشتریان برای ارائه خدمت بیش از بازه زمانی استاندارد تعیین‌شده معطل نشوند اما برای خودروهایی که خارج از این لیست هستند نیز بازه زمانی حداکثر 3 تا 5 روز تعیین‌شده تا قطعات و خدمات موردنیازشان را در شعب کوشا خودرو دریافت کنند. تمامی قطعات یدکی و مصرفی مورداستفاده در تعمیرگاه‌های مجاز کشور خودرو به‌صورت مستقیم از تأمین‌کنندگان قطعات کیا موتورز در کشورهای خارجی تهیه می‌شود. مشتریان اطمینان داشته باشند که قطعات نصب‌شده بر روی خودروهایشان از منابع اصلی تهیه‌شده و برای هر یک از قطعات و خدمات گارانتی اعمال می‌شود. اعتبار عملکرد یک شرکت ارائه کننده خدمات فروش و پس از فروش به فعال بودن سیستم آموزش آن و بودجه ای که برای آن صرف میشود برمیگردد.

طرح خدماتی برای خودروهای نسل قدیم کیا تا مدل 2018

شهریور 1403: شرکت کوشا خودرو، طرح کمپین سراسری خدمات پس از فروش را برای خودروهای نسل قدیم KIA تا مدل ۲۰۱۸ آغاز کرده است.

این طرح در حقیقت یک مهمانی بزرگ برای تمامی کیا سواران سراسر کشور است که در آن بازدید فنی و عیب‌یابی موتور، گیربکس، قوای محرکه و سیستم تعلیق به‌صورت رایگان انجام می‌شود و بعد از ارائه برگه کارشناسی، مشتری می‌تواند در صورت تمایل به لیست مشتریان این شرکت اضافه شود و خدمات موردنیاز را از نمایندگی‌های این شرکت دریافت کند.

در این طرح کلیه خدمات فنی، تامین قطعات، تعمیرات و سرویس خودرو با گارانتی کوشاخودرو  انجام می‌شود. همچنین ارائه امداد سراسری به صورت ویژه و VIP سراسری رایگان و خدمات سرویس های دوره ای با تخفیف ویژه از دیگر امکانات این طرح کوشا خودرو است.

کلیه مشتریان خودروهای کیا  که مدل  خودروی آنها تا سال 2018 است، می توانند از طریق سایت کوشا خودرو به آدرس Kooshakhodro.com یا با شماره تلفن 02149970000 برای کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی لازم تماس بگیرند.

طرح بازدید رایگان کوشا خودرو در آذر 1402

آذر 1402: کوشا خودرو با هدف رضایتمندی مشتریان و ارائه خدمات ویژه، کمپین خانواده کوشاخودرو را آغاز نموده است. این کمپین از تاریخ 20 آذرماه آغاز شده و برای تمامی دارندگان خودروهای کیا اجرا می‌شود.

در این کمپین، امکان بازدید رایگان از 20 نقطه مهم خودرو وجود دارد. این امکان به مشتریان ارائه می‌شود تا از وضعیت فنی خودروی خود مطلع شوند و درصورت نیاز اقدام به تعمیر و رفع ایراد نمایند. این بازدید رایگان شامل عیب یابی سیستم های الکترونیکی، موتور و گیربکس، سیستم گرمایش، سیستم تعلیق و ترمز، تست مایعات و روانکارها و سیستم روشنایی داخلی و خارجی است.

علاوه بر این، کوشا خودرو با ایجاد باشگاه مشتریان، امتیازات ویژه‌ای به مشتریان خود ارائه می‌دهد که با حضور در کمپین و عضویت در این باشگاه، می‌توانند از تخفیف‌ها و خدمات ویژه ای برخوردار شوند.

کوشا خودرو با هدف آسایش خیال مشتریان گرامی خدمات امداد جاده ای را به کسانی که در کمپین فوق شرکت نمایید و حائز شرایط ورود به باشگاه مشتریان کوشا خودرو باشند ارائه می دهد که این خدمات عبارتند از:

1. حمل خودرو در شهر
2. حمل خودرو در جاده
3. تعویض لاستیک پنچر
4. سوخت رسانی: در صورت تمام شدن سوخت خودرو در سطح شهر و جاده ( به غیر از محل سکونت و محل کار ) امداد کوشا خودرو جهت تامین سوخت به محل توقف خودرو اعزام می‌شوند.
5. تعویض باطری / اتصال باطری به باطری: در صورت معیوب شدن باطری، امداد کوشا خودرو باطری را تعویض و یا اتصال باطری به باطری می نماید . هزینه باطری در صورت خارج بودن آن از زمان پوشش گارانتی بر عهده مشتری می‌باشد.

کمپین خانواده کوشاخودرو و خدمات امداد جاده ای ارائه شده توسط شرکت کوشا خودرو نشان از تلاش و تمرکز این شرکت بر رضایت مشتریان و ارائه خدمات آن دارد. مشتریان محترم می‌توانند با استفاده از این خدمات، با آسودگی و اطمینان خاطر از رانندگی خود لذت ببرند. برای دریافت اطلاعات بیشتر به وب سایت رسمی شرکت کوشا خودرو مراجعه کنید.


اخبار شرکت کوشا خودرو

آخرین اخبار شرکت کوشا خودرو، شامل شرایط فروش خودروهای کیا وارداتی، پیش فروش خودرو و نحوه ثبت نام کیا در ایران، مقاله شرایط فروش کوشا خودرو را مطالعه کنید.

نویسنده : مریم سادات نوری

منبع : باما

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران